حضور همکاران روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش در پنجمین همایش روابط عمومی های استان گلستان

پنجمین همایش روابط عمومی های استان گلستان به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، با حضور مسولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی، نهادها، سازمان ها، شهرداری ها، بانک ها، مراکز و موسسات تحقیقاتی و دانشگاه های استان صبح پنجشنبه مورخ ۹۴/۳/۷ در سالن رشد دانشگاه گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان،این برنامه در بخش نخست همراه با کارگاه آموزشی بود که در آن دکتر داود زارعیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران نکاتی را در خصوص رفتار حرفه ای در کار روابط عمومی ارائه کرد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: اطلاع رسانی شفاف روابط عمومی ها باعث اعتماد مخاطب می شود.
داود زارعیان، ضمن تاکید بر حرفه ای گرایی در کار روابط عمومی سازمان ها و نهادهای مختلف گفت: در حرفه روابط عمومی کارها باید بدون توجه به جایگاه شخص ارباب رجوع انجام پذیرد و مبتنی بر دانش روابط عمومی باشد.
زارعیان بیان کرد: وظیفه امروز ما مدیریت افکار عمومی است، مخاطبان امروز با مخاطبان قدیمی تفاوت هایی دارند، مخاطبان امروز هوشمند، جست وجوگر، تنوع طلب، کم حوصله، ساده خور، سیاسی، پرادعا، پرسشگر و همه فن حریف هستند.
وی افزود: مخاطب امروز به دنبال خبر است و اگر شما ارائه دهنده خبر نباشید خودش به طرق مختلف در نهایت به آن خبر دست پیدا می کند. کسی موفق خواهد بود که به این خواسته ها پاسخ دهد.
وی بیان کرد: در حال حاضر سرعت تولید خبر بسیار بالاست و سرعت پاسخگویی به نیاز مخاطبان نیز بالا رفته است. بزرگترین اشکال وارد بر خبرهای منتشر شده در فضای مجازی عدم مدیریت توسط روابط عمومی هاست.
وی گفت: مهمترین کار برای جذب مخاطب در پیام رسانی خلاصه و مختصر کردن پیام است.
زارعیان ضمن بیان ویژگی های یک رسانه گفت: در عصر امروز فاصله تولید خبر تا انتشار آن چند دقیقه است، زمانی ما در ارائه یک خبر وابسته به رادیو و تلویزیون و روزنامه ها بودیم این در حالی است که ما الان خودمان می توانیم یک رسانه باشیم.
وی بیان کرد: رسانه های امروز جهانی اند و در هر جای دنیا قابل دسترس خواهند بود ضمن آنکه هر فردی با آموزش در زمانی کوتاه تر از یک ساعت می تواند در این رسانه ها فعالیت کند در صورتی که متخصص شدن و فعالیت در روزنامه، رادیو و تلویزیون چنین نیست و نیازمند آموزش طولانی مدت است.
وی ضمن تاکید بر حرفه ای عمل کردن در برابر رسانه ها گفت: شفاف سازی همیشه به توسعه کمک می کند شهروندان آگاه کمتر آسیب می بینند علاوه بر آن اگر اطلاع رسانی به موقع انجام گیرد خرافات و عوام گرایی کمتر خواهد بود.
وی افزود: اگر جامعه را مطلع و آگاه کنیم و اطلاعات به موقع توزیع شوند ضمن افزایش اعتماد از سوی مردم و رسانه ها شاهد کاهش فرهنگ تملق و تظاهر خواهیم بود.
زارعیان در ادامه گفت: اگر روبط عمومی ها اطلاع رسانی نکنند یا در اطلاع رسانی جای خالی وجود داشته باشد شایعه ایجاد می شود. توصیه من به روابط عمومی ها این است که یا اطلاعیه ندهید یا آن را به طور کامل ارائه دهید.
وی بیان کرد: ما در بحث ارتباط با رسانه ها باید صداقت داشته باشیم تا به نتیجه مطلوبی برسیم و اخبار قابل انتشار را در اختیار رسانه ها قرار دهیم.
زارعیان اظهار کرد: خبرنگاران به طور کلی به پنج گروه تقسیم می شوند، احساساتی و جنجالی، مطلع و منطقی، دنباله روها، ستون پرکن ها و جامعه گرا که خبرنگاران استان می توانند از نوع دوم و پنجم باشند. مواجهه با خبرنگار و رسانه هرکدام نیازمند تکنیک های لازم برای ارتباط هستند.
وی در پایان بیان کرد: اگر رسانه های ما عملکرد مناسبی داشته باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و مباحث پیرامون روابط عمومی ها باید به طور عملی و منطقی ارائه شوند.

در بخش دور برنامه که با حضور تعدادی از مدیران ارشد استان و مدیران بخش های مختلف استانداری گلستان انجام شد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گلستان گفت: روابط عمومی دیوار اعتماد بین سازمان و مردم است.

محمود ربیعی، با بیان این که در زمینه اطلاع رسانی و روابط عمومی ها هماهنگی خوبی بین دستگاه های استان وجود دارد گفت: شکل گیری سیستمی که دارای همه بخش های مورد نیاز بوده و مسئولیت ها و نقشه راه نیز مشخص باشد امری ضروری است.

وی افزود: مهم ترین سوال در بحث روابط عمومی ها این است که در ساختار تشکیلاتی یک سازمان جایگاه روابط عمومی کجاست و آیا در جایگاه خود قرار دارد یا خیر.

ربیعی ادامه داد: ما باید به روابط عمومی ها نگاه ساختاری داشته باشیم و تقویت آن در درون و بیرون سازمان می تواند در جایگاه روابط عمومی تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: مدیران نیز باید به روابط عمومی به عنوان عاملی برای رسیدن مراتب بالاتر نگاه کنند و جایگاه روابط عمومی را به گونه ای قرار دهند که اختیار و مسئولیتش به اندازه و متناسب با هم باشد.

وی ادامه داد: روابط عمومی ها باید حرفه ای عمل کنند و متناسب با شرایط روز کارها را انجام دهند. یکی از نکات مهم در حرفه ای بودن اعتماد سازی است و باید رفتاری دوسویه بین سازمان و مراجعه کنندگان وجود داشته باشد.

ربیعی اضافه کرد: یک روابط عمومی باید اطلاعات درست، شفاف و به دور از غلو و بزرگ نمایی را در اختیار مخاطبان بگذارد. چرا که روابط عمومی است که می تواند دیوار اعتماد بین سازمان و مردم را محکم تر کند.

وی با اشاره به این نکته که روابط عمومی باید نسبت به خبری که تولید و انتشار می دهد مسئولیت پذیر باشد، بیان کرد: اگر نسبت به خبری برای مخاطب سوالی ایجاد شود روابط عمومی باید فراتر از پاسخگویی عمل کرده و مخاطب را قانع کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گلستان گفت: روابط عمومی در ارتباط با رسانه ها هم باید مستحکم تر باشد و مثلثی بین ریاست، روابط عمومی و رسانه ها شکل بگیرد. در بخش مجازی نیز از فرصت های ایجاد شده باید برای ترقی و بالابردن سطح عملکردشان استفاده کنند.

در بخش های دیگری از این همایش محمدرضا بابائیان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان به نمایندگی از روابط عمومی های استان و وحید عرب احمدی دبیر خبرگزاری تسنیم در گلستان به نمایندگی از رسانه های استان نکاتی را بیان کردند.

DSC09856 DSC08547 DSC02154 DSC03698 DSC03265

۲ دیدگاه

  1. ایستگاه تحقیقات کشاورزی گنبدکاووس

    با سلام و احترام. روابط عمومی ایستگاه تحقیقات گنبدکاووس نیز زیرمجموعه روابط عمومی مرکز تحقیقات گلستان است. شایسته بود که روابط عمومی این ایستگاه را نیز جهت شرکت در این همایش در کنار اعضای روابط عمومی مرکز مطلع می ساختید.
    یکی از کارکنان ایستگاه تحقیقات کشاورزی گنبد

    • دوست بزرگوار
      با درود واحترام، همانطور که در سایت استانداری گلستان و دعوت نامه این برنامه آمده است این نشست در سطح مسولان روابط عمومی دستگاه های استان بوده است.
      شادمان، بهروز و پیروز باشید

پاسخ به محمد حسن پناه لغو پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.