بازدید مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم از ایستگاه های تحقیقاتی عراقی محله و گنبد

مهندس اسفندیاری پور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم در جریان حضور خود در این مرکز از مزارع تکثیر بذر غلات ایستگاه های تحقیقاتی عراقی محله (گرگان) و گنبد وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بازدید به عمل آوردند.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر بهمرام رئیس بخش زراعی و باغی در این خصوص گفت: در این برنامه که در تاریخ ۱۲ فروردین انجام شد مهندس اسفندیاری پور از مزارع تکثیر بذر غلات مرکز تحقیقات استان گلستان واقع در ایستگاههای عراقی محله و گنبد بازدید نمودند. مزارع تکثیر بذر پرورش ۱، ۲ و ۳ گندمهای آبی و دیم و همچنین مزارع تکثیر بذر جو نیز مورد بازدید قرار گرفت. مهندس اسفندیاری پور ضمن بازدید درباره استراتژی های معرفی ارقام و مسائل فنی آن سوال هایی را طرح نمودند و موضوعات مورد بحث و تبادل نظر  قرار گرفت.
در این باردید بر گسترش امر تحقیقات به نژادی غلات برای معرفی ارقام متحمل به شوری و خشکی و همچنین معرفی ارقام بینابین بهاره و زمستانه تاکید شد.
دکتر بهمرام گفتند: یکی از فعالیت های بسیار موفق این مرکز معرفی ارقام بسیار خوب غلات که متحمل به بیماری ها می باشند بوده و در این خصوص در سالهای اخیر با اینکه ارقام بسیاری از مناطق دیگر کشور حساسیت به زنگ نشان دادند ارقام معرفی شده در این استان تاکنون مشکل حساسیت به زنگ ها را نداشته اند.
دکتر حسینی رئیس مرکز نیز خواستار حمایت بیشتر از فعالیت های تحقیقات معرفی ارقام و تولید بذر شدند و خواستار تسریع در اختصاص بودجه ها و یارانه تولید بذر شدند.
مهندس اسفدیاری پور از چگونگی اجرا و مدیریت مزارع ابراز رضایت کردند. در این بازدید دکتر حسینی رئیس مرکز، دکتر فرجی معاون پژوهش و فناوری مرکز، دکتر بهمرام  و جمعی از محققان و تولید کنندگان بذر حضور داشتند.

DSC01670

DSC01673

DSC01683

DSC01686

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.