بازدید استاد برجسته دانشگاه آریزونا از گنجینه دستاوردهای پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

استاد برجسته ایرانی دانشگاه آریزونا آقای پروفسور محمد پسرک لی از مزارع تحقیقاتی و گنجینه دستاوردهای پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در ایستگاه تحقیقاتی عراقی محله (گرگان) بازدید به عمل آورد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که با همراهی دکتر سیدعلی حسینی رییس مرکز و دکتر مختارپور انجام شد، پروفسور پسرک لی از فعالیت ها و دستاوردهای تحقیقاتی این مرکز بازدید و در جریان روند فعالیت های پژوهشی و آموزشی این مرکز قرار گرفت.
در این برنامه که در مزارع تحقیقاتی برگزار شد دکتر حسینی رییس مرکز ضمن خوش آمد با توجه به حضور در مزرعه گندم توضیحات تخصصی این حوزه را تقدیم ایشان نمودند و به پرسش های ایشان در زمینه های مختلف نیز پاسخ دادند.

لازم به دکر است پروفسور محمد پسرک لی متولد سال ۱۳۲۷ روستای معصوم آباد گرگان و دارای مدرک فوق دکترای مهندسی آب و خاک و استاد محقق نمونه دانشگاه آریزونا و چهره ماندگار استان گلستان است.
ایشان در سال ۲۰۰۵ میلادی از بین دو هزار استاد برجسته جهان از طرف سازمان بیوگرافی آمریکا به مقام دانشمند سال جهان دست یافت و دارای مدرک فوق دکترا در مهندسی آب و خاک و فوق تخصص در کنترل و تنش های محیطی روی گیاهان است.
این محقق صاحب نظر بین المللی ایران دارای تالیفاتی در زمینه مسائل کشاورزی است که مرجع دانشگاه های معتبر دنیا برای تدریس می باشد.
پرفسور پسرکلی به نام پدر فضای سبز دنیا و پدر بیابان های جهان در عرصه بین المللی شهرت دارد.

DSC02078
DSC02092

DSC02095

DSC02103

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.