بازدید نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه گرگان از گنجینه دستاوردهای پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی

حضرت آیت‌ا… سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان از مزارع تحقیقاتی و گنجینه دستاوردهای پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در ایستگاه تحقیقاتی عراقی محله (گرگان) بازدید به عمل آورد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که صبح دوشنبه ۲۸ / ۲ / ۹۴ انجام شد و با همراهی دکتر سیدعلی حسینی رییس مرکز، دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مهندس هزارجریبی مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان، حجت الاسلام معصومی نماینده ولی فقیه در سازمان، حجت الاسلام ملایی مسول دفتر نماینده ولی فقیه مرکز، دکتر فرجی معاون پژوهش و فناوری، مهندس قدیریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، مهندس فرضعلی نژاد معاون آموزشی، روسای بخش ها و واحد های تحقیقاتی و آموزشی، و اصحاب رسانه انجام شد، آیت‌ا… نورمفیدی از فعالیت ها و دستاوردهای تحقیقاتی این مرکز بازدید و در جریان روند فعالیت های پژوهشی و آموزشی این مرکز در استان قرار گرفت.
در این برنامه که ابتدا در مزارع تحقیقاتی برگزار شد دکتر حسینی رییس مرکز ضمن خوش آمد به آیت‌ا… نورمفیدی و هیات همراه، معرفی کلی از مرکز و توانمندی های موجود را ارایه داد و با توجه به حضور در مزرعه گندم توضیحات تخصصی این حوزه را نیز تقدیم ایشان نمودند و در ادامه با دعوت رییس مرکز رییس سازمان و محققان حاضر در خصوص برنامه ها، محصولات، ارقام، دستاوردهای خود و نحوه ارایه دستاوردها به جامعه بهره بردار و تولید کننده، توضیحاتی را برای حاضران ارایه دادند و به پرسش های آیت‌ا… نورمفیدی در زمینه های مختلف نیز پاسخ دادند.
در بخش دوم برنامه نیز که در نشستی صمیمی در محل دفتر ایستگاه انجام دادند رییس مرکز، رییس سازمان جهاد کشاورزی و معاونان و پژوهشگران در گفتگویی دو طرفه به شرح توانمندی ها، دستاوردها، افق آینده، نیازها و انتظارات پرداختند.
آیت‌ا… نورمفیدی در پایان بازدید ضمن تقدیر از برنامه های انجام شده و دستاوردهای متنوع و خوب پژوهشگران اظهار داشت: این دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود را با ترویج بیشتر بین مردم و کشاورزان ببرید تا آنها نیز از نتایج این تحقیقات بهره‌مند شوند.
نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان در ادامه گفت: از هر راهی و هر طریقی برای آگاه‌ سازی کشاورزان استفاده کنید تا تولیدی کیفی‌تر، اقتصادی‌تر و بهینه‌تر اتفاق بیفتد. حتی اگر شده با صدا و سیما هماهنگی شود و هفته‌ایی یک شب برای کشاورزان با زبانی قابل فهم و کاربردی، مسائل ترویجی بیان شده و آگاهی‌رسانی صورت پذیرد.
در ادامه دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز گفت: در این ایستگاه هزار ژن و رقم را مورد بررسی و تحقیق قرار داده شده است، و به ۸ رقم برای عرضه به کشاورزان رسیده‌ایم و تا حالا ۳ نوع رقم اصلاح شده در تولید انبوه به کشاورزان واگذار شده است. الان در ۲۷ هزار هکتار اراضی تحت کشت استان بین ۵ تا ۵/۷ تن در هر هکتار، محصول گندم گرفته می‌شود.
دکتر مختار مهاجر افزود: برای اهتمام بیشتر به مباحث ترویجی و آگاهی‌رسانی به کشاورزان، ۵۶ سایت تبلیغی و ترویجی در استان ایجاد کرده‌ایم تا کشاورزان از آخرین نتایج علمی کارشناسان ما بهره بگیرند. تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت را برای افزایش بهره‌وری به تولیدکنندگان تشریح و در دسترس آن‌ها قرار داده می‌شود.

DSC07243

DSC07244


DSC07249
DSC07257
DSC07261
DSC07264
DSC07267

DSC07270

DSC07274

DSC07276

DSC07278

DSC07284

یک دیدگاه

  1. لطفا همیشه به روز باشید و اطلاعات و یافته های علمی مرکز در سایت آورده شود. متشکرم

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.