برگزاری کارگاه آموزشی به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

کارگاه آموزشی با عنوان آفات، بیماریها و تغذیه محصول برنج توسط دکتر محمد علی دهقان، مهندس مریم سبطی و مهندس محمد تقی مبشری پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۳۹۷ در محل سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان علی آباد برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، کشت برنج در اراضی منطقه علی آباد از اهمیت بالائی برخوردار است و هر ساله در فصل بهار سطح زیادی از اراضی این منطقه زیر کشت این محصول مهم و حیاتی در اقتصاد و معیشت منطقه می رود. با توجه به نشست های مشترک محققان معین شهرستان علی آباد در کمیته های فنی مراکز دهستان ها و هماهنگی با مدیریت شهرستان و لزوم برگزاری کارگاه آموزشی در رابطه با موضوعات مهمی چون آفات، بیماری ها و تغذیه محصول برنج، این کارگاه با حضور ۷۰ نفر از کارشناسان پهنه، مروجان، کشاورزان پیشرو و مسئولین کلنیک ها برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی ابتدا دکتر دهقان محقق بیماری ها و دبیر محققان معین منطقه در رابطه با بیماری های مهم برنج مطالب را ارائه کرد و سپس سرکار خانم مهندس سبطی محقق معین منطقه در رابطه با مسائل مختلف تغذیه و کودی محصول برنج سخنرانی خودشان را تقدیم حاضران نمود و در انتها مهندس مبشری محقق معین منطقه زرین گل در رابطه با آفات مهم برنج سخنرانی کرد و حاضران در نشست با موضوعات طرح شده آشنا شدند. در بخش دوم برنامه نیز گفتگوی دوسویه و پاسخ به پرسش های طرح شده از سوی فراگیران انجام شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.