برگزاری کارگاه آموزشی کنترل علف های هرز در مزارع خشکه کاری برنج در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان به مناسبت هفته پژوهش سال ۱۳۹۷

به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش سال ۱۳۹۷ کارگاه آموزشی تحت عنوان کنترل علف های هرز در مزارع خشکه کاری برنج، در روز شنبه مورخه ۲۴/۹/۹۷ اولین روز از هفته پژوهش در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مهندس حسین عیسایی مسئول واحد تجاری سازی تحقیقات و انتقال یافته ها در این خصوص گفت: در این برنامه که در راستای سلسله برنامه های بزرگداشت این مهم در مجموعه می باشد در محل سالن زنده یاد دکترغیومیان و با حضور اعضای هیأت علمی، محققان و کارشناسان مرکز این کارگاه انجام شد و دکتر معصومه یونس آبادی پژوهشگرو عضو هیات علمی بخش تحقیقات گیاه پزشکی این مرکز در گفتگویی دو سویه ضمن معرفی اطلاعات و نکات مهم این حوزه را، با ارایه توضیحات کامل در این زمینه سخنرانی خود را تقدیم علاقمندان نمود.
در این روز سرکار خانم دکتر معصومه یونس آبادی گزارش طرح های انجام شده در زمینه کنترل علف های هرز در مزارع خشکه کاری برنج در سال جاری را ارائه کردند. بر اساس نتایج ایشان کاربرد یک علف کش پیش رویشی نظیر استامپ، پرول یا پرتیلاکلر به صورت پیش رویشی، همراه با کاربرد اختلاط باریک برگ کش پوماسوپر با یکی از پهن برگ کش های بنتازون، برومایسید ام آ یا توفوردی بصورت پس رویشی می تواند در کنترل علف های هرز مزارع خشکه کاری برنج در منطقه مورد بررسی موفق باشد. گرچه مطالعات بیشتری برای یافتن ترکیبات علف کشی موفق تر ضروری است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.