برگزاری کارگاه آموزشی مکانیسم های انتقال و پایداری در ویروس­های گیاهی در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان به مناسبت هفته پژوهش سال ۱۳۹۷

به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش سال ۱۳۹۷ کارگاه آموزشی تحت عنوان مکانیسم های انتقال و پایداری در ویروس­های گیاهی، در روز شنبه مورخه ۲۴/۹/۹۷ اولین روز از هفته پژوهش در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مهندس حسین عیسایی مسئول واحد تجاری سازی تحقیقات و انتقال یافته ها در این خصوص گفت: در این برنامه که در راستای سلسله برنامه های بزرگداشت این مهم در مجموعه می باشد در محل سالن زنده یاد دکترغیومیان و با حضور اعضای هیأت علمی، محققان و کارشناسان مرکز این کارگاه انجام شد و دکتر سمیرا شاملی پژوهشگر بخش تحقیقات گیاه پزشکی این مرکز در گفتگویی دو سویه ضمن معرفی اطلاعات و نکات مهم این حوزه را، با ارایه توضیحات کامل در این زمینه سخنرانی خود را تقدیم علاقمندان نمود.
در این سخنرانی خانم دکتر شاملی به بیان اهمیت نقش ویروس­های بیماریزای گیاهی پرداختند و خصوصیات، مکانیسم ها و روش­های مختلف انتقال وپایداری این عوامل بیماری زا را برشمردند. در ادامه نیز نمونه­ای کاربردی از انتقال مکانیکی ویروس­های گیاهی جهت بررسی نقش آنها در گیاه سویا ارائه دادند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.