برگزاری کارگاه آموزشی استفاده از هورمون در پرورش مرغ گوشتی، شایعه یا واقعیت؟در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان به مناسبت هفته پژوهش سال ۱۳۹۷

به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش سال ۱۳۹۷ کارگاه آموزشی تحت عنوان استفاده از هورمون در پرورش مرغ گوشتی، شایعه یا واقعیت؟، در روز شنبه مورخه ۲۴/۹/۹۷ اولین روز از هفته پژوهش در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مهندس حسین عیسایی مسئول واحد تجاری سازی تحقیقات و انتقال یافته ها در این خصوص گفت: در این برنامه که در راستای سلسله برنامه های بزرگداشت این مهم در مجموعه می باشد در محل سالن زنده یاد دکترغیومیان و با حضور اعضای هیأت علمی، محققان و کارشناسان مرکز این کارگاه انجام شد و دکتر کاظم یوسفی کلاریکلائی پژوهشگر بخش تحقیقات علوم دامی این مرکز در گفتگویی دو سویه ضمن معرفی اطلاعات و نکات مهم این حوزه را، با ارایه توضیحات کامل در این زمینه سخنرانی خود را تقدیم علاقمندان نمود.
در این سخنرانی با توجه به نگرانی­های موجود در سطح جامعه در استفاده از هورمون در خوراک جوجه­ های گوشتی و تاثیر منفی آن بر تولید و مصرف مرغ دلایل علمی برای عدم امکان استفاده از هورمون و همچنین وزن­‎گیری سریع جوجه­‎های گوشتی ارائه شد. تخریب و هضم هورمون در روده، مقرون به‎­صرفه نبودن استفاده آن، عدم امکان تزریق هر دو روز در میان و عدم واردات هورمون رشد به شکل انبوه به کشور از دلایل عدم مصرف هورمون در پرورش مرغ گوشتی می­‎باشد. در مدت زمان باقیمانده به سئوالات حاضرین پاسخ دادند. لازم به ذکر است در همین جلسه به دلیل اهمیت این موضوع مقرر گردید مدیریت اجرا در خصوص برگزاری دوره آموزشی خاص کارشناسان و بهره برداران با موضوع یاد شده زمانی را با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی بدین امر اختصاص دهند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.