بازدید گروه باغبانی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از شرکت کشت و صنعت دشت ناز ساری

با توجه به رویکرد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و تولید خارج از فصل سبزی و صیفی در کشور، اعضای گروه باغبانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در تاریخ ۲۸/ ۹/ ۹۷ بازدیدی را از گلخانه کشت هیدروپونیک گوجه فرنگی متعلق به شرکت کشت و صنعت دشت ناز ساری به عمل آوردند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، این گلخانه در مساحت ۵ هکتار و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز اتحادیه اروپا به صورت هیدروپونیک توسط شرکت اسپانیایی APR احداث گردیده و هم اکنون در سال دوم بهره بردای است. فاز دوم توسعه و احداث گلخانه در سطح ۵ هکتار دیگر با استفاده از دانش بومی شده ی متخصصان شرکت دشت ناز و امکانات داخلی در حال انجام است.
از مهم‌ترین دلایل اقتصادی برای کشت گلخانه می‌توان به افزایش تعداد برداشت‌ها در سال، افزایش برداشت محصول نسبت به سطح زیر کشت، تعیین زمان بهره برداری محصول و کاهش تعداد کارگران اشاره کرد. بستر کشت هیدروپونیک به علت ضدعفونی بهتر محیط رشد و کنترل بهتر امراض قارچی و همچنین کنترل بهتر مواد غذایی مورد نیاز گیاه و صرفه جویی در مصرف آب نسبت به کشت خاکی ارجحیت دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.