برگزاری کارگاه آموزشی داشت چغندر قند پاییزه در استان گلستان

کارگاه آموزشی داشت چغندر قند پاییزه با حضور محققان و کارشناسان بخش های تحقیقاتی زراعی و باغی و گیاهپزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، کارشناسان و کشاورزان چغندر کار استان ۲ دی ۱۳۹۷ در شهرستان گرگان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این کارگاه مهندس موسی خانی رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان، هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقاء سطح دانش کارشناسان و کشاورزان ذکر نمودند. وی به وضعیت کشت پاییزه چغندرقند در استان اشاره و خاطر نشان ساخت: در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل تعداد پیمانکاران چغندرکار استان افزایش یافته است و انتظار میرود برای سالهای بعدی شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول باشیم.
در ادامه دکتر یوسف آبادی عضو هیات علمی موسسه تحقیقات و تولید بذر چغندرقند مطالبی را در خصوص اهمیت داشت و نحوه مدیریت مزرعه در این دوره بیان نمودند.
دکتر یوسف آبادی کنترل علف های هرز را یکی از مهمترین عملیات داشت چغندر پاییزه دانستند که بایستی کشاورزان در زمان و میزان سم دقت لازم را داشته باشند. وی داشتن مزرعه با تراکم مناسب را از مهمترین فاکتورهای اساسی در عملکرد بالا دانست که بایستی کشاورزان به این موضوع مهم نیز توجه نمایند. خاطر نشان می سازد.
در خاتمه جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید و مسئولان مربوطه به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.