برگزاری سخنرانی ضرورت حفظ منابع کشاورزی از دیدگاه اسلام در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان به مناسبت هفته پژوهش سال ۱۳۹۷

به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش سال ۱۳۹۷ سخنرانی ضرورت حفظ منابع کشاورزی از دیدگاه اسلام، در ۱ دی ماه ۱۳۹۷ به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مهندس حسین عیسایی مسئول واحد تجاری سازی تحقیقات و انتقال یافته ها در این خصوص گفت: در این برنامه که در راستای سلسله برنامه های بزرگداشت این مهم در مجموعه می باشد در محل سالن زنده یاد دکترغیومیان و با حضور اعضای هیأت علمی، محققان و کارشناسان مرکز این کارگاه انجام شد و حاج آقا ملائی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه این مرکز در گفتگویی دو سویه ضمن معرفی اطلاعات و نکات مهم این حوزه را، با ارایه توضیحات کامل در این زمینه سخنرانی خود را تقدیم علاقمندان نمود.
در این روز حاج آقا ملائی در سخنانی به شرح زیر گفت: این پرسش که انسان در این دنیا چه کاره بوده و تکلیفش چیست و بناست با وجود انسان در این جهان چه اتفاقی بیفتد؟ برای همه مطرح و خصوصا برای خواص حتی معصومین (ع) یک دغدغه جدی بوده و هست.
حضرت علی(ع) با اسناد به کلام خدا با مطالبه گری به دنبال عمران و آبادان، بخصوص کشاورزی و باغبانی صحیح رفتن را وظیفۀ مسلم انسان می داند این اولاَ، اینکه بطور قطع ایران به جهات مختلف بهترین سرزمین برای زندگی است یعنی یک سرزمین بسیارغنی داریم جای بحث نیست ثانیاً ، حال با آن مبنای فکری و این بستر مناسب، چرا وضع ملت و کشور ما مطلوب نیست؟ قطعاً عوامل متعدد دخیل بوده ولی این سه مورد اساسی ترین علت خواهد بود.
۱) چشم پوشی از تعبدی در امورات یعنی همۀ امورات دنیوی را در غالب دین ندیدن.
۲) عدم آموزش صحیح و همه جانبه و دخالت در امور تخصصی که در آن تخصص نداریم.
۳) عدم مدیریت صحیح و همه جانبه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.