بازدید مهندس مهاجر مجری طرح توسعه دانه های روغنی کشور از طرح های تحقیقاتی کلزا مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

در حاشیه برگزاری دوره آموزشی کشت نشایی محصولات زراعی، مهندس مهاجر مشاور وزیر ومجری طرح دانه های روغنی کشور از پروژه های تحقیقاتی کلزا در ایستگاه عراقی محله گرگان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان بازدید نمود.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این بازدید دکتر فرجی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در خصوص طرهای تحقیقاتی دانه‌های روغنی علی الخصوص کلزا گزارشی ارائه نموند. فرجی در ادامه خاطر نشان ساخت علاوه بر ارقام مرسوم داخلی، لاین‌های جدید نیز جهت بررسی صفات مورفو و فیزیولوژیکی در این ایستگاه کشت گردیده اند. رئیس مرکز گلستان به کشت دو لاین امید بخش کلزا SAN47 و SAN56 که توسط محققان کشور تولید شده و در دست نامگذاری می باشد نیز اشاره نمودند.
مهندس مهاجر مجری طرح دانه های روغنی کشور ضمن تشکر ازتلاش‌های مجموعه تحقیقات، گلستان را یکی استان های مستعد کشت و توسعه کلزا دانست که همه ساله رتبه نخست تولید این محصول را نیز به خود اختصاص می‌دهد.
مشاور وزیر به اهمیت اجرای طرح های تحقیقاتی و معرفی ارقام اشاره و افزود. بایستی با تلفیق ارقام داخلی و خارجی بتوانیم بذوری با کیفیت و کمیت بهتری را تولید نمائیم و در اختیار بهره برداران قرار دهیم.
خاطر نشان می سازد در این بازدید مهندس موسی خانی رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان و دکتر فیض بخش رئیس ایستگاه عراقی محله گرگان نیز مهندس مهاجر را همراهی نمودند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.