سخنرانی رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به همت کارگروه علم و فناوری ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان گلستان، آیین بزرگداشت دستاوردهای این حوزه با حضور مدیران علمی، پژوهشی، صنعتی و فرهنگی استان گلستان و مردم شریف استان، امروز یک­شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ در محل سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، دکتر ابوالقاسم خزاعیان، دبیر کارگروه علم و فناوری استان در سخنانی به بررسی شرایط و جایگاه علم و فناوری استان و کشور در دوره ۴۰ ساله گذشته پرداخت.
در ادامه مدیران ارشد استانی در حوزه پزشکی، تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه، صنعت معدن و تجارت و فرهنگ استان به بررسی و اعلام روند توسعه استان و کشور در دوره پس از پیروزی انقلاب پرداختند.
در این آیین دکتر ابوالفضل فرجی ریاست مرکز ضمن خیر مقدم گویی و شادباش جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب، با بیان بحران های موجود و شرایط ویژه کشاورزی استان و نقش تحقیقات کشاورزی در ارایه خدمات به بخش و هماهنگی و همکاری و هم افزایی تحقیقات و اجرا در استان، به عملکرد و دستاوردهای شایسته ۵ سال اخیر علی رغم تمامی شرایط سخت اشاره نمود و دلیل آنرا بهره گیری از ارقام خوب بذر معرفی شده این مرکز و حضور فعال و فراگیر محققان در عرصه که باعت برداشت گندم حدود ۷ تن در هکتار توسط کشاورزان پیشرو می باشد دانست.
دکتر فرجی در ادامه به دستاوردهای دیگر این مرکز در خصوص برگزاری دوره های متعدد ملی در سالجاری ، بحث های ارتقای بهره وری آب، زراعت چوب، کشاورزی حفاظتی،گیاهان دارویی و… اشاره نمود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.