کاشت آزمایشی گیاهان دارویی مورد و گل گاو زبان در ایستگاه تحقیقاتی مراوه تپه توسط محققان بخش تحقیقات جنگل ها مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

به همت پژوهشگران بخش تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان پروژه کاشت آزمایشی گیاهان دارویی مورد و گل گاو زبان در ایستگاه تحقیقاتی مراوه تپه به اجرا درآمد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر سید علی حسینی رییس بخش تحقیقات جنگل ها و مراتع و آبخیزداری در این خصوص گفت: امروزه به دلیل افزایش جمعیت و استفاده نامناسب جوامع محلی از گیاهان دارویی باعث آسیب جدی بر منابع ژنتیکی گیاهی و برخی از گونه های دارویی گردیده که منطقه مراوه تپه نیز از این قاعده مستثنی نیست. احیا و توسعه کشت گیاهان دارویی می تواند به حفظ ذخائر ژنتیکی و شناخت بیشتر گیاهان دارویی کمک کند. ایستگاه مراوه تپه در موقعیت ۳۷ درجه و ۵۱ دقیقه عرض شمالی و ۵۵ درجه و ۴۷ دقیقه طول شرقی در ارتفاع ۴۳۰ متراز سطح دریا و در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان گرگان و در کیلومتر ۸۰ محور کلاله به مراوه تپه در مجاورت روستای چناران واقع شده است. با توجه به اقلیم منطقه و تنوع پوشش گیاهی ایستگاه ترتیبی اتخاذ گردید که کشت گیاه دارویی مورد (Myrtus commonis) و گل گاو زبان (Borago officinalis) به صورت آزمایشی صورت گیرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.