برگزاری روز مزرعه گندم آبی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان

روز مزرعه گندم آبی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، برنامه آموزشی – ترویجی روز مزرعه هر ساله به منظور آموزش، ارتقا و آشنائی کارشناسان، مروجان و کشاورزان پیشرو با آخرین دستاوردهای بخش تحقیقات در رابطه با محصولات مختلف کشاورزی برگزار می شود. امسال هم بیش از ۵۰ نفر از کارشناسان و کشاورزان گندمکار استان گلستان از طرح های در دست اجرا و دستاوردهای جدید و ارقام جدید گندم و جو در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان بازدید و از نزدیک از طرح ها و ایده های نو و آشنائی با مسائل و مشکلات غلات با محققان مربوطه بحث و تبادل نظر کردند. در این بازدید ابتدا دکتر سوقی مختصص اصلاح گندم در رابطه با خصوصیات ارقام جدید گندم و میزان عملکرد آنها توصیحاتی را برای حضار ارائه نمودند و سپس دکتر دهقان مسئول بیماری های غلات در رابطه با بیماری های مهم غلات در استان گلستان و فعالیت های تحقیقاتی در رابطه با آنها و نیز استراتژی مدیریت مبارزه با آنها در ایران ، جهان و استان توضیحاتی مبسوتی ارائه نمودند و در ادامه از نزدیک علائم اولیه و شدت یافتن بیماری های مهم گندم را در خزانه های مربوطه به حضار نشان دادند.
لازم به یادآوری است که در سال ۹۸-۱۳۹۷ بیش از ۲۰ طرح تحقیقاتی در رابطه با مقاوم سازی ارقام مختلف به بیماری های مهم استان و با بیش از ۱۰۰۰۰ لاین گندم توسط محققین بیماری های غلات در دست اجرا می باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.