بازدید رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از فعالیت های واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی

مهندس علی موسی خانی رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با حضور در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، از پروژه ها و مزارع چغندرقند بازدید نمود.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این بازدید دکتر ربانی نسب مدیر واحد آموزشی کردکوی توضیحاتی در خصوص آزمایشات چغندرقند پاییزه بیان نمودند.
وی مقایسه ارقام کشت پاییزه، ارقام مقاوم به ساقه (بولت) و کشت چغندر علوفه ای را از مهمترین طرح های چغندرقند اعلام کرد که با هماهنگی موسسه اصلاح و تهیه بذر چغندرقند و مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در این مرکز کشت گردیده است.
دکتر ربانی نسب همچنین گزارشی در خصوص عملیات داشت، نحوه مبارزه با علف‌های هرز و مصرف عناصر ریزمغذی بیان نمودند. در ادامه مهندس موسی خانی از تلاش و فعالیت های انجام شده در خصوص اجرای طرح های تحقیقاتی کشت چغندرقند قدردانی نمودند. وی در ادامه به بارندگی های اخیر و مشکل آب ماندگی اشاره و خاطر نشان ساخت: خوشبختانه وضعیت چغندرقند مرکز مطلوب است و با توجه به گرم شدن هوا شاهد افزایش رشد ریشه چغندرقند خواهیم بود.