حضور پژوهشگر گیاهان دارویی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در دوازدهمین جلسه کارگروه گیاهان دارویی استان

مهندس سپیده زوار عضو کارگروه گیاهان دارویی و پژوهشگر بخش تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در دوازدهمین جلسه کارگروه تخصصی گیاهان دارویی استان که با هدف تشریح عملکرد کارگروه گیاهان دارویی در سال ۹۷ و تبیین برنامه های سال ۹۸، روز سه شنبه ۲۸ خرداد ماه سال جاری در محل سالن جلسات بنیاد نخبگان برگزار گردید حضور یافت.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این جلسه مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال ۹۷ ارائه و اهداف و برنامه های این کارگروه در سال ۹۸ تبیین شد.
دکتر ابوالقاسم خزاعیان، رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان، ضمن اشاره به ساز و کارهای تامین اعتبار طرح های تحقیقاتی و اجرایی در سطح استان، ارائه پیشنهادات اجرایی را در جهت استفاده از این ظرفیت ها را حائز اهمیت دانست.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد یک زنجیره ارزش در حوزه گیاهان دارویی می تواند توسعه بنیادین صنعت گیاهان دارویی را به دنبال داشته باشد و در همین راستا راه اندازی و توسعه پایانه های فروش می تواند به تکمیل و بهبود زنجیره ارزش تولیدات گیاهی کمک کند.
خزاعیان افزود: اجرایی سازی و پیشبرد طرح هایی مانند راه اندازی پایانه های فروش در استان با استفاده از ظرفیت بخش های خصوصی و حمایت دستگاه های دولتی قابل اجرا می باشد.
در ادامه این جلسه اعضا و مدعوین به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و پیشنهادات ارایه شده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه مصوب شد طرح تحقیقاتی در خصوص پایش آلودگی های گیاهان دارویی استان و همچنین طرح اجرایی در خصوص راه اندازی پایانه فروش تهیه و ارائه گردد.