چاپ نشریه فنی تولید شربت سورگوم شیرین به همت پژوهشگر بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

نشریه فنی تحت عنوان تولید شربت سورگوم شیرین و کاربرد آن در فرآورده ­های آردی نوشته دکتر جلال محمدزاده عضو هیات علمی و رئیس بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان و مهندس جواد زنگانه عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ۱۷ صفحه به چاپ رسید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این نشریه مخاطبان با سورگوم شیرین، روش تهیه شربت سورگوم شیرین و کاربردهای آن در مواد غذایی به خصوص محصولات آردی شیرین آشنا می شوند.
شربت سورگوم به عنوان یک شیرین­کننده طبیعی مغذی می­ تواند جایگزین مناسبی برای شکر به خصوص در محصولات شیرین آردی باشد. بر خلاف شکر که یک ماده صد درصد کالری زا و عاری از مواد مغذی است، شیرین کننده طبیعی شربت سورگوم دارای ترکیبات مغذی شامل اسیدهای آمینه ضروری، مواد معدنی و ویتامین ­های گروه B است. این فرآورده، طعم ملاسی ملایمی دارد و در حالت عادی به صورت مایع است و شکرک نمی­زند و در بسیاری از صنایع که از قند مایع و یا شربت استفاده می کنند کاربرد دارد. این شیرین کننده قابلیت آن را دارد که در تولید انواع کیک و کلوچه، بیسکویت و نان قندی به کار رود علاوه بر این می ­تواند به صورت شربت در کمپوت­ سازی، نوشابه­ سازی، داروسازی و در صنایع تخمیری به عنوان منبع کربنی خصوصاً در تولید الکل نیز به ­کار رود. در ضمن متن کامل نشریه در سایت قسمت دستورالعمل های فنی قرار داده شده است.