بازدید ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان از روند برنامه های کاشت آزمایشات برنج به روش مستقیم (خشکه کاری) در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان

دکتر مهاجر ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به همراه گروهی از مدیران و کارشناسان این سازمان از طرح ها، مزارع و برنامه های کاشت آزمایشات برنج به روش مستقیم (خشکه کاری) در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بازدید نمودند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی گلستان، در این برنامه که با همراهی معاون تولیدات دامی سازمان و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان گلستان و حضور دکتر کیانی معاون پژوهشی، دکتر یونس آبادی رییس بخش تحقیقات گیاه پزشکی، دکتر فیض بخش رییس ایستگاه و گروهی از محققان حاضر انجام شد ابتدا دکتر کیانی معاون پژوهشی مرکز اعلام نمود موضوع خشکه کاری برنج در سال قبل توسط مرکز تحقیقات کشاورزی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی بصورت مقدماتی و محدود مورد بررسی قرار گرفته بود. در سال جاری برای تکمیل دانش فنی خشکه کاری برنج، بسته تقریبا کاملی از موضوعات مختلف شامل آبیاری و روش­های آبیاری، شیوه­ های ­کشت، گیاه­پزشکی، ارقام، تاریخ کاشت و تراکم، تغذیه و مسایل کیفی طراحی شده است که با همکاری موسسه تحقیقات برنج کشور در ایستگاه موصوف در حال مطالعه است.
سپس هر کدام از مجریان در رابطه با طرح در دست اجرا توضیحات کاملی را ارایه نمودند و به پرسش­ های بازدید­کنندگان پاسخ دادند. در پایان دکتر مهاجر ضمن ابراز رضایت از فعالیت ­های در دست اجرا از تلاش مجدانه ریاست مرکز و همکاران فعال در این پروژه تشکر کردند و اظهار امیدواری نمودند که نتایج این تلاش­ها منجر به ارایه پاسخ روشن به بهره­ برداران گردد.