برگزاری پنجمین جلسه یاوران معروف در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

سومین جلسه یاوران معروف سال جاری در تیر ماه ۱۳۹۸ در اتاق رئیس بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.
پنجمین جلسه یاوران معروف در سال ۱۳۹۸ روز یکشنبه مورخ ۳۱/۶/۱۳۹۸ در نمازخانه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، این جلسه که با محوریت و موضوع هفته دفاع مقدس و ارزشهای آن برگزار شد ابتدا مهندس پارسایی ضمن تشکر و قدردانی از شرکت همکاران در جلسه و گرامی داشت یاد و خاطره این هفته و تمامی کسانی که در طول ۸ سال دفاع مقدس از کیان انقلاب اسلامی دفاع نمودند به مروری بر اتفاقات مهم ۸ سال دفاع مقدس اشاره داشتند و اظهار داشتند متاسفانه امروز به صورت برنامه ریزی شده دستهایی در کار می باشد تا نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی را از یاد و ذهن مردم پاک نمایند و حتی چشم دیدن اسم مبارک آنها را در روی کوچه ها را ندارند.
سپس هر یک از همکاران نیز به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداخته و خاطراتی از روزهای دفاع مقدس بیان نمودند که ذیلاً بطور خلاصه آمده است ضمن اینکه آقای مهندس اسماعیل مقصودلو نیز رئوس برنامه های این هفته را که با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا می شود را بیان و از همکاران خواست که در این برنامه ها شرکت فعال نمایند.
پس از آن حاج آقای ملایی هم در جمع بندی بحث این جلسه، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره این هفته و در راس همه اینها گرامی داشت یاد، نام و خاطر امام راحل و همچنین تقدیر و تشکر از خانم آل هاشم که قبول زحمت نمود و عضویت در این جمع را پذیرفت اظهار امیدواری نمود که مهمترین بحثی را که می توان در اینجا اشاره نمود بحث برخورداری تشکیلاتی و تقویت تشیکلات می باشد تا بتوانیم بر بسیاری از این مسائل غلبه نمائیم
ایشان در ادامه اظهار داشت بحث امر به معروف و نهی از منکر قبل از اینکه شرعی، عرفی و قانونی باشد یک مسئله عقلی می باشد زیرا لازمه پیشرفت انسان و رشد فکری آن، زندگی جمعی توام با آرامش و رعایت حقوق دیگران می باشد. اینکه چند میلیارد انسان بدون اینکه شباهتی از هر نظر با هم داشته باشند در کنار هم زندگی می کنند و مشکلی نداشته باشند باید ضوابطی و قوانینی وجود داشته باشد. اینکه چه قانونی و توسط چه کسی باید نوشته شود که بتواند جامع و کامل باشد و در برگیرنده همه آحاد جوامع انسانی را در بر بگیرد. عقل و منطق حکم می کند این قانون توسط کسی که خالق انسان است و به همه زوایای انسان اشراف دارد می تواند کامل ترین و جامع ترین قانون را وضع نماید و اسلام بر این اساس، دستوات کاملی را برای تمامی حالات انسان مدنی وضع نموده است. لذا باید سعی کنیم با فرمولی که اسلام ارائه نموده است و از جانب خداوند آمده است جامعه را اداره نمائیم. اسلام همه فرمولهایی که در آن به کارهای خیر امر می کند معروف و همه فرمول هایی که از شر و بدی نهی می شود را منکر می شمارد.
ایشان در ادامه اظهار داشت که برای اجرای دستورات دینی نیاز به تشکیلات می باشد و ضمن تقویت داشته هایمان، باید با خیر خواهی و نگاه مثبت کنار هم بنشینیم با همه وجود در این جلسات شرکت نمائیم و سعی نمائیم مخصوصاً پیام مقام معظم رهبری معروف به پیام گام دوم انقلاب را بعنولان یک سند چشم انداز درخشان که می تواند ما را به سلامت به سرمنزل مقصود برساند تبیین نماییم لذا بر ما فرض است که این پیام را مد نظر قرار داده و با نگاه ویژه تر به آن نگاه کنیم.
در این پیام که به سه قسمت تقسیم شده است با نگاهی به گذشته چهل سال انقلاب اسلامی، وضعیت جاری کشور و نگاه به آینده و چشم انداز آن اشاره شده است.
ایشان با ذکر این گفته حضرت امام که این انقلاب جلوه ای از انقلاب عاشورایی و پرتو کوچکی از آن است گفت که نمودهایی از این گفته حضرت امام را در ۸ سال دفاع مقدس به کرات مشاهده نموده ایم و در عین حال که باید به همین دلیل به خود ببالیم باید شانه هایمان بلرزد از اینکه مسئولیتی سنگین در قبال شهدا و جانبازان و خانواده های آنها داریم. ایشان در پایان از همه اعضاء خواستند که در مورد برگزاری مسابقه ای که در مورد بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد اطلاع رسانی نمایند.