آیین نکوداشت پروفسور جعفر ارشاد، استاد سرآمد گیاه پزشکی، برگزار می‌شود

با معرفی و پیشنهاد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان و به همت بنیاد نخبگان استان گلستان و با همکاری مراکز دانشگاهی و دستگاه های اجرایی استان، مراسم نکوداشت پروفسور جعفر ارشاد، استاد سرآمد گیاه پزشکی، روز سه شنبه ۱۶ مهرماه سال جاری رأس ساعت ۱۳-۱۵، در محل تالار شهید مطهری دانشگاه گلستان برگزار می‌شود.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر ابوالقاسم خزاعیان، رئیس بنیاد نخبگان استان، با تأکید بر اهمیت نکوداشت و الگوسازی از سرآمدان ملی، در این خصوص گفت: بنیاد نخبگان استان در راستای اقدام ملی ۵-۱-۴ سند راهبردی کشور در امور نخبگان و باهدف معرفی و تکریم سرآمدان و مشاهیر استانی و الگوسازی از آنان، برنامه تکریم و الگوسازی از جناب آقای دکتر جعفر ارشاد، استاد سرآمد گیاه پزشکی را در مهرماه سال جاری برگزار می‌نماید.

دکتر خزاعیان افزود: برنامه تجلیل و تکریم از مشاهیر و سرآمدان و نخبگان استانی که در چارچوب فرهنگ اسلامی اثرگذاری ملی یا بین‌المللی داشته‌اند، باهدف ارتقای منزلت اجتماعی، مرجعیت علمی نخبگان و ارائه مهارت‌های حرفه‌ای آنان به استعدادهای برتر و همچنین شناسایی رموز موفقیت نخبگان و زمینه‌سازی برای حضور نخبگان در چرخه خدمت به جامعه برگزار می‌گردد.

رئیس بنیاد نخبگان اذعان نمود: مخاطبین این برنامه صاحبان آثار و کرسی‌های تأثیرگذار و افراد مشهور به شاگرد پروری و کارآفرینی و پژوهشگران و دانشمندان برجسته ملی و بین‌المللی می‌باشند.

گفتنی است جناب آقای پروفسور جعفر ارشاد، در سال ۱۳۱۵ در شهر گرگان دیده به جهان گشود و در اواخر سال ۱۳۴۹ موفق به اخذ مدرک دکتری بیماری شناسی گیاهی با گرایش قارچ شناسی از دانشگاه برلین آلمان گردید. ایشان پس چند دهه فعالیت های علمی، پژوهشی و اجرایی برجسته در سال ۱۳۸۶، بازنشسته و در حال حاضر در گرگان ساکن می باشند.

از مهم‌ترین افتخارات وی می توان به دریافت نشان پژوهش کشور از ریاست جمهور؛ لوح تقدیر از معاون اول رئیس جمهور و رئیس شورای پژوهش های علمی کشور ؛ لوح تقدیر از معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی؛ کسب رتبه در پانزدهمین جشنواره بین المللی خوارزمی؛ کسب جایزه دکتر حجارود از انجمن قارچ شناسی ایران ؛ نامگذاری کلکسیون ملی قارچ های زنده ایران به نام ایشان ؛ نامگذاری چهار فقره قارچ توسط محققان خارجی و داخلی به نام ایشان؛ نام گذاری سالن اجتماعات در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان ؛ محقق نمونه وزارت کشاورزی در سال ۱۳۷۴؛ لوح تقدیر از وزیر علوم تحقیقات و فناوری به مناسبت کسب رتبه اول پژوهشگر نمونه سال ۱۳۸۰ وزارت جهاد کشاورزی ؛ لوح تقدیر از COMSTECH در سال ۲۰۰۲ ؛ اشاره نمود.