استاندار گلستان در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان

تحریم برای دانشمندان یک فرصت طلایی برای انجام تحقیقات و تولید محصول با کیفیت است
استاندار گلستان تصریح کرد: دانشمندان می توانند از تحریم به عنوان یک فرصت طلایی برای انجام تحقیقات استفاده کنند تا نتایج این تحقیقات نه تنها به صورت تهیه مقاله بلکه به تولید محصول با کیفیت بیانجامد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر هادی حق شناس ظهر روز یکشنبه ۱۷ آذرماه در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان گفت: اگر پژوهش ها هدفمند نباشد، مفهوم توسعه صنعت از بین خواهد رفت.
وی افزود: اگر امروزه کشورها به توسعه همه جانبه دست یافتند به خاطر حضور واحدهای توسعه در کنار دانشگاه ها است تا ارتباط علمی و تحقیقاتی ایجاد شود.
استاندار گلستان، رقم پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۱۳۹۹را مبلغی حدود ۲ میلیون میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میان حدود ۱ درصد باید صرف موارد پژوهشی شود و اگر همه دستگاه ها و دانشگاه ها این مبلغ را عملی کنند، یک انقلاب علمی همراه با توسعه در کشور شکل خواهد گرفت.
در ادامه رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: دانشگاهیان و پژوهشگران استان گلستان می توانند در کنار مسولین اجرایی به ایجاد بیش از پیش رفاه، رونق اقتصادی و… در استان کمک نمایند.
دکتر علی نجفی نژاد و جانشین رییس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان افزود: دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و آموزشی به عنوان نقطه شروع توسعه استان با ارایه محصولات علمی و دانش بنیان می توانند هم رونق اقتصادی ایجاد کرده و هم مشکل اشتغال را حل کنند.
لازم به ذکر است، بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار، با حضور استاندار گلستان، جمعی از مدیران استان و محققان در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افتتاح شد.
در نمایشگاه امسال دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و سازمان ها و نهادهای استان گلستان، دستاوردهای پژوهشی خود را در ۳۰ غرفه در معرض دید عموم قرار دادند.
گفتنی است: این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دایر است.
در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان، پژوهشگران، فناوران و دانش آموزان برتر استان گلستان در سال ۱۳۹۸ معرفی و تجلیل شدند.