اجرای برنامه بازدید و کنترل فرایند تولید بذر به همت کارشناسان واحد ثبت و گواهی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

برنامه بازدید و کنترل مزارع و دستگاه های بوجار، امکانات و انبارهای نگهداری بذر شرکت های تولید کننده بذر استان توسط کارشناسان واحد ثبت و گواهی بذر و نهال مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در بهار ۱۳۹۹ بعمل آمد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، مهندس مهرناز مهرآور مسئول واحد ثبت و گواهی بذر و نهال این مرکز در این خصوص عناوین این برنامه ها را در فروردین و اردیبهشت سال ۹۹این چنین بیان نمود:

  • بازرسی مزراع گندم و جو بذری در استان گلستان در مرحله نهایی با ۱۶ شرکت تولید کننده بذر در سطح ۱۲۱۳۹ هکتار با ۱۹ رقم گندم و ۱۲ رقم جو در گرگان و گنبد در حال انجام می باشد. از این تعداد شرکت ۴شرکت به طور مشترک گندم و جو تولید می کنند. توصیه های فنی در جهت مخلوط کشی و حذف حاشیه مزارع انجام و برنامه ریزی و هماهنگی انبارها برای بذر گندم و جو صورت پذیرفت. لازم به ذکر است با سمپاشی به موقع بسیاری از بیماری ها در مزرعه کنترل شد.
  • بازرسی نهایی مزارع بذری نخود و باقلا در گرگان و گنبد از سه شرکت که دو شرکت در گرگان و یک شرکت در گالیکش در سطح ۷/۱۵ هکتار باقلا(۴رقم) و ۳۸ هکتار نخود(۳رقم) و توصیه های لازم به آنها در مورد مخلوط کشی صورت پذیرفت.
  • بازرسی نهایی مزارع بذری کلزا که از دو شرکت دانش بینان ایده سازان سبز گلستان و مزرعه نمونه در سطح ۸۷ هکتار با دو رقم به پایان رسید و برداشت صورت پذیرفت و ۱۰ هکتار از مزارع به علت وجود سایرارقام از چرخه بذری خارج شد. بذور برداشت شده و به انبارهای متعلق به شرکت ها انتقال یافت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.