گزارش اثربخشی طرح یاوران تولید مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در شهرستان آزادشهر

پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در راستای طرح یاوران تولید از مزارع شهرستان آزادشهر بازدید بعمل آوردند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در راستای طرح یاوران تولید از مزارع در آزادشهر بازدید بعمل آورد
در این برنامه که با حضور دکتر علی رضا صابری، دکتر محمد رضا پهلوان راد، دکتر کریم نوبری و دکتر محبوبه شریفی برگزار شد مساله منطقه: اطلاعات ناکافی از خاکشناسی منطقه، فقدان آب و عدم توزیع زمانی مناسب و بیماریهای خاکزی و … می باشد.
و در خصوص نحوه رسیدگی به مسئله : از مزارع و باغات منطقه فارسیان ۱۱ عدد نمونه خاک تهیه شد و از خسارت بیماریها نمونه برداری شد و پس از مذاکره با کارشناسان پهنه و مشورت تیم یاوران تولید اعزامی مقرر شد در قالب طرح تحقیقاتی نمونه های هدفدار از خاک و بیماری های منطقه تهیه و ارسال شود.
دکتر صابری در خصوص اثربخشی این برنامه گفت:
استفاده از محصولات علوفه ای جدید و گیاهان فراموش شده هم به عنوان کود سبز و هم برای تولید علوفه توصیه شد. به منظور تهیه بذر گندم رقم کوهدشت هماهنگی انجام شد. کشت انتظاری جهت استفاده از نزولات آسمانی پیشنهاد شد و پیش آگاهی از بیماریهای موجود در منطقه توصیه شد تا کشاورزان برای کنترل آفات و بیماریها در فصول کمون آفات و بیماریها(پاییز و زمستان) مبارزه را فراموش نکنند تا در زمان مناسب و با تله های فرمونی با حداقل هزینه کنترل انجام شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.