جلسه فنی و بازدید از مزارع گیاهان داروئی و گل محمدی شهرستان مینودشت به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

بازدید از مزارع گیاهان داروئی و گل محمدی شهرستان مینودشت و تشکیل جلسه فنی در مدیریت شهرستان به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در شهریور ماه ۱۳۹۹ انجام شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در راستای انتقال یافته های علمی و اجرای طرح نظام نوین ترویج و حضور محققان معین در مزارع و پیگیری و اصلاح و ارتقای موضوعات مرتبط و ارائه راهکار برای بهبود بهره وری، که یکی از رسالت های این مرکز می باشد محققان مرکز از مزارع شهرستان مینودشت بازدید نمودند.

در این بازدید دکتر حسین رضوانی و دکتر افشین مساوات پژوهشگران بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز به همراه مهندس زینلی مسئول مرکز خدمات کشاورزی قلعه قافه جلسه­ای با کارشناسان و مروجان پهنه و کارشناسان بخش باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مینودشت و مرکز خدمات قلعه قافه در خصوص مسائل و مشکلات و راهکارهای توسعه کشت گیاهان داروئی و گل محمدی در اراضی مستعد دیم و شیب دار شهرستان برگزار گردید.

در این نشست در خصوص مسائل فنی و بازاریابی گیاهان داروئی از جمله سیاه دانه، گل گاوزبان، زعفران و گل محمدی که در سطحی معادل ۱۱۲ هکتار در این شهرستان مورد کشت و کار قرار می گیرند بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

در پایان نیز با همراهی کارشناسان پهنه و کارشناس باغبانی مرکز خدمات مهندس کرامت لو و محققان معین مرکز، بازدیدی از مزرعه گل محمدی آقای سید احمد حسینی واقع در روستای کفش محله حوزه قلعه قافه شهرستان مینودشت بعمل آمد و از نزدیک مسائل و مشکلات آن مورد بررسی قرار گرفت و نکات فنی و توصیه های لازم برای بهره گیری از روش‌های شیمیایی و غیرشیمیایی کنترل زنگ زرد گل محمدی و هرس به موقع آن، ارایه گردید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.