برگزاری جلسه مشترک مسئول کارآفرینی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با مدیر تعاون روستایی استان

در جلسه مشترک مهندس نوراله تازیکه مسئول کارآفرینی مرکز با مهندس نورمحمد کوچکی مدیر تعاون روستایی استان گلستان، راهکارهای همکاری بیشتر دو مجموعه در خصوص مباحث کارآفرینی و برگزاری دوره های آموزشی بررسی گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در ابتدا مهندس تازیکه به برنامه ها و فعالیت‌های دفتر کارآفرینی اشاره و افزود یکی از وظایف دفتر، برقراری ارتباط استارتاپ ها و کسب و کار نوپا با تولیدکنندگان در خصوص بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی می باشد که خوشبختانه در سال گذشته با هماهنگی دکتر مختاری مشاور وزیر و مجری کسب و کارهای نوپا  وزارت جهاد کشاورزی استارتاپ “کشمون” که در زمینه خرید و فروش اینترنتی زعفران فعالیت دارد را به روستای وامنان برده تا تولیدکنندگان مستقیم و بدون واسطه محصول خود را به فروش رسانده ضمن اینکه سود بیشتری نصیب بهره بردار گردد.

در ادامه مهندس کوچکی مدیر تعاون روستایی استان گلستان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های صورت گرفته  تعاونی وامنان را نمونه موفق از کار دسته جمعی و تعاونی موفق اعلام که روز به روز این تعاونی به فعالیت خود اضافه می‌نماید. وی همچنین تعاونی های تولید صحرای سبزکرند، تعاونی کرم ابریشم مینودشت و تعاونی تولید شاهکوه گلستان به عنوان تعاونی‌های نمونه و هدف اعلام نمود.

مدیر تعاون روستایی استان گلستان توجه بیشتر به بحث بسته بندی و جلوگیری از خام فروشی اشاره و افزود در استان محصولات متنوعی تولید می شود ولیکن اکثر محصولات به صورت خام از استان خارج می‌شود و بایستی در جهت ارزش افزوده بیشتر برای کشاورزان به صنایع تکمیلی توجه گردد. کوچکی در ادامه اجرای برنامه های آموزش برای اعضای تعاونی را در اولویت کاری خود دانسته که با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش این کار صورت پذیرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.