بازدید رییس بخش زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از خزانه نشا چغندرقند در ایستگاه تحقیقات کشاورزی گنبدکاووس

دکتر حسن مختارپور رییس بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان از خزانه نشا چغندرقند در ایستگاه تحقیقات کشاورزی گنبدکاووس وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بازدید نمود.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه محققان و اعضای کمیته فنی حاضر، دکتر فاطمه شیخ معاون بخش و محقق حبوبات و محققان ایستگاه: دکتر حقیقی رئیس به اتفاق دکتر یاراحمدی محقق چغندرقند ایستگاه، ضمن بازدید، مراحل انجام شده برای بستر خزانه را تشریح کردند.

دکتر حقیقی رئیس ایستگاه در این خصوص گفت: جهت ترویج کشت نشایی چغندر قند در استان بویژه در مناطقی که بارندگی های پاییزه با تاخیر شروع می شوند از اهداف این پروژه است. امسال برای کاشت ۲ تا ۳ هکتار چغندرقند نشایی در این ایستگاه برنامه ریزی شده است. از مزایای کشت نشایی چغندرقند به حداقل رساندن آبیاری، کاهش هزینه های کنترل علف های هرز، عدم نیاز به تنک کردن، رسیدن به تراکم دقیق مدنظر است که به لحاظ اقتصادی این روش کاشت را کاملا توجیه می نماید.

در جریان این بازدید، دکتر مختارپور ضمن رضایت از وضعیت خزانه، از مدیریت ایستگاه خواست در خصوص موارد ضروری برای کشت نشایی و الزامات آن برنامه ریزی های لازم را بعمل آوردند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.