نشست مشترک مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

نشست مشترک مهندس حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان، با دکتر ابوافضل فرجی رئیس و مدیران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان انجام شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که در محل دفتر ریاست مرکز و با حضور گروهی از مدیران دو مجموعه انجام شد ابتدا مهندس حسینی ضمن شادباش هفته پژوهش و کسب افتخارات متعدد مرکز گلستان در کشور و آرزوی توفیق بیشتر، در خصوص نحوه تعامل بیشتر دو مجموعه و هم افزایی های ممکن و بهره گیری از ظرفیت های موجود، دیدگاه های خود را ارایه داد.

در این آیین ابتدا دکتر فرجی ضمن خوش آمد و تقدیر از روحیه همدلی و همکاری بین دو دستگاه، با بیان عملکرد مرکز در حوزه های مختلف کشاورزی از جمله تحقیقات، آموزش و ترویج، معرفی جامعی را ارایه نمود و در ادامه پیشنهادات خود را در خصوص تعامل گسترده این بخش از خانواده تحقیقات و آموزش در راستای هم افزایی دو مجموعه بیان و دوطرف در خصوص روند اجرایی این مهم، تاکید نمودند.

مهندس حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این دیدار گفت: شکاف بین صنعت و دانشگاه زیاد است و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز ارتباط کمی با بخش اجرا دارند. مراکز پژوهشی باید دغدغه مند و پویا باشند و بر طرح های اجرایی دستگاه ها، نظر کارشناسانه ارائه دهند.

در این دیدار مهندس سید محسن حسینی، با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش بصورت مجازی و بازدید از غرفه های آب منطقه ای و مرکز تحقیقات اظهار کرد: تحقیق و پژوهش باید به سمتی برود که گره ای باز شود و چالشی حل شود. چالش ها باید آسیب شناسی شوند و پژوهش ها به محققانی سپرده شود که چه در بخش دانشگاهی و چه دربحث اجرا خبره، ذیصلاح و صاحب نظر باشند.

مهندس حسینی پیشنهاد کرد در قالب یک تفاهم نامه ارتباطات فی ما بین را بیشتر و نظام مند تر کنیم و مرکز تحقیقات در تهیه بانک اطلاعات خبرگان بخش آب استان شرکت آب منطقه ای استان را یاری کند.

وی اضافه کرد: محققان مرکز تحقیقات می توانند در کمیته های فنی طرح های عمرانی شرکت آب منطقه ای عضو شده و از تجربیات مطالعاتی و پژوهشی انها در طرحهای عمرانی بهره ببریم.

دکتر فرجی ضمن تشکر از توجه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان به بحث تحقیقات اظهار کرد: کشور ما با وجود دارا بودن رتبه های بالای علمی و تحقیقاتی، در کاربردی نمودن این مطالعات و عملیاتی کردن تحقیقات رتبه پایینی در سطح دنیا دارد‌.

دکتر فرجی افزود: در تحقیقات هدف بایدحل چالش ها باشد و ساختار باید به گونه ای اصلاح شود که کار کاربردی و عملیاتی تشویق شود نه صرف تعداد مقالات.

وی در پایان بیان کرد: محققان مرکز، برای ارتباط بیشتر با بخش صنعت و آگاهی بیشتر در زمینه چالش های اجرا، ضمن بازدید از طرح های عمرانی، حضور فعالتری در پروژه های مشترک داشته باشند

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.