انتخاب دستاورد پژوهشگر بخش تحقیقات گیاه پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان به عنوان دستاورد برتر موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور

طی مراسمی از پژوهشگران موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور تجلیل بعمل آمد و دکتر حجت ربانی نسب رییس و عضو محترم هیات علمی بخش تحقیقات گیاه پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان مفتخر به کسب عنوان دستاورد برتر این موسسه در سطح کشور شد و از ایشان تجلیل به عمل آمد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، آیین نکوداشت هفته پژوهش سال ۱۳۹۹ موسسه روز یکشنبه ۷ دی‌ماه سال جاری در سالن اجتماعات این موسسه برگزار شد. در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سعیدیان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، حجت الاسلام والمسلمین کاشی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان حفظ نباتات کشور،  مهندس چنگلوایی مشاور وزیر و رئیس سازمان حفظ­نباتات کشور، دکتر جوادی معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر زند مشاور وزیر جهاد کشاورزی، دکتر صالحی مدیرکل امور فناوری و معاون ایشان آقای دکتر صفرنژاد، دکتر گل‌محمدی مدیرکل منابع انسانی و نوسازی، دکتر فرازمند مدیرکل مرکز فناوری و اطلاع رسانی، دکتر جعفری رییس موسسه و معاونین ایشان، روسای بخش‌های تحقیقاتی موسسه، دکتر روانلو رئیس مرکز رشد و نوآوری فن آوری های گیاهپزشکی و مدیران شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد گیاه‌پزشکی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین  سعیدیان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تحقیقات ضمن تبریک به برگزیدگان این مراسم، به اهمیت تحقیق و پژوهش در جامعه و بخش کشاورزی اشاره نمود و با بیان احادیثی از امیر مومنان حضرت علی (ع) و ائمه طاهرین (سلام الله اجمعین) به نقش پژوهش و تحقیق در شناخت و معرفت پرودگار اشاره نمود. سپس   دکتر جعفری رئیس موسسه ضمن خیر مقدم به جمع حاضر و تبریک هفته پژوهش، گزارش مختصری از عملکرد موسسه را در زمینه های مختلف در سال جاری همسو با  اهداف و برنامه های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی  بیان نمود. ایشان از تلاش‌ محققان و نیروهای پشتیبان موسسه در راستای اهداف پژوهشی و پاسخ گویی به مشکلات عرصه های کشاورزی تقدیر و تشکر نمود. وی همچنین به معرفی مرکز رشد و نوآوری گیاه‌پزشکی، اهداف و وظایف آن پرداخت.

دکتر جوادی معاون پژوهش و فن­آوری سازمان نیز ضمن تبریک به جمع برگزیدگان موسسه در هفته پژوهش، افتتاح مرکز رشد و نوآوری گیاهپزشکی را به عنوان بیست و ششمین مرکز رشد و نوآوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تبریک گفته و از افتتاح قریب الوقوع  مرکز نوآوری بین المللی با همکاری سازمان جهانی غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در کرج خبر داد. وی نقش موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور در سلامت جامعه و کشاورزی را بسیار مهم شمرده و از این موسسه به عنوان خط مقدم مبارزه با معضلات گیاه پزشکی و نقش موثر آن در حوزه سلامت محصولات کشاورزی و انسان یاد نمود. همچنین به برگزیدگان هرساله موسسه در سطح سازمان اشاره نمود و از قابلیت‌های محققان موسسه تحقیقات گیاه پزشکی در عرصه‌های مختلف علمی و اجرایی تقدیر نمود. در ادامه، سامانه ثبت آفتکش‌ها که به منظور ساماندهی ثبت این محصولات و پاسخ گویی مناسب  به سازمان حفظ نباتات کشور و شرکت های متقاضی ثبت آفت کش ها تهیه و طراحی شده  بود توسط خانم مهندس افضل وطن طراح این سامانه معرفی و وظایف آن تشریح گردید.

 در این مراسم ضمن تجلیل از برترین‌های موسسه در سال جاری، از دکتر حجت‌اله ربانی‌نسب، پژوهشگر این مرکز، عنوان دستاورد برتر: شناسایی و کنترل بیماری طغیانی اسکب انار در استان گلستان و مازندران، تقدیر به‌عمل آمد.

روابط عمومی مرکز همراه با شادباش این مهم به ایشان و تمامی همکاران شریف مجموعه و آرزوی توفیق روز افزون، امیدوار است در سایه همت و تلاش همکاران بزرگوار مجموعه، این افتخار برای مرکز تداوم داشته باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.