آماده‌سازی عرصه جهت کشت ارقام تجاری پکان در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

عملیات آماده سازیعرصه جهت کشت ارقام تجاری پکان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در حال انجام است.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر حسن مختارپور رئیس بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز در این خصوص گفت: استان گلستان به عنوان یکی از جایگاه‌های توسعه کشت پکان در سطح کشور مطرح بوده و دارای ژرم پلاسم مناسبی از این گیاه در مناطق نیمه‌گرمسیر خود می‌باشد.  قدیمی‌ترین باغ پکان در استان در شهرستان گنبد می‌باشد که طی سالهای گذشته پروژه‌های تحقیقاتی در آن اجرا گردیده است و تعدادی از ژنوتیپ‌های برتر برای استان گزینش و هم اکنون در قالب باغ سازگاری در دو منطقه در حال مطالعه می‌باشند.

دکتر مینا غزاییان پژوهشگر گروه باغبانی بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکزنیز در خصوص این برنامه گفت: طرح مطالعه سازگاری ارقام تجاری پکان از جمله طرح‌های ملی می‌باشد که در استان گلستان هم به عنوان یکی از مناطق مناسب برای کشت این گیاه اجرا خواهد شد. نهال‌های طرح طی ماه‌های گذشته از مرکز تحقیقات صفی‌آباد دزفول ارسال و هم اکنون نهال‌ها در مکان مناسب نگه‌داری می‌شوند. با توجه به اهمیت این ژرم‌پلاسم برای استان مقرر گردید از محوطه مرکز برای کاشت درختان استفاده گردد. لذا پس از بررسی‌های صورت گرفته در گام نخست محوطه مناسب تعیین گردید و عملیات پاکسازی و آماده‌سازی عرصه با نظارت بخش و مدیریت اداره فنی مرکز و بهره گیری از ماشین آلات مناسب آغاز گردید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.