برگزاری جلسه مشترک مسئول کارآفرینی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان

در جلسه مشترک مهندس نوراله تازیکه مسئول کارآفرینی مرکز با مهندس حسن پور مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان گلستان، راهکارهای همکاری بیشتر دو مجموعه در خصوص استفاده از ظرفیت استارتاپ های بخش کشاورزی بررسی گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در ابتدا مهندس تازیکه به برنامه ها و فعالیت‌های دفتر کارآفرینی اشاره و افزود یکی از وظایف دفتر، برقراری ارتباط استارتاپ ها و کسب و کار نوپا با تولیدکنندگان در خصوص بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی می باشد که خوشبختانه در سال گذشته با هماهنگی دکتر مختاری مشاور وزیر و مجری کسب و کارهای نوپا وزارت جهاد کشاورزی استارتاپ “کشمون” که در زمینه خرید و فروش اینترنتی زعفران فعالیت دارد را به روستای وامنان برده تا تولیدکنندگان مستقیم و بدون واسطه محصول خود را به فروش رسانده ضمن اینکه سود بیشتری نصیب بهره بردار گردد. تازیکه در ادامه به حضور استارتاپهای کشاورزی انلاین، گوجه فرنگی انلاین و با سلام در استان اشاره نمود که می توان از ظرفیت این استارتاپها نیز در رونق کشاورزی استان استفاده نمود.

در ادامه مهندس حسن پور مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی  سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های صورت گرفته در خصوص کشاورزی تجاری و اقتصادی کردن آن مباحثی را بیان نمود.

مهندس حسن پور گلستان را کلکسیونی از محصولات زراعی و باغی دانسته که اکثر محصولات تولیدی بهره بردارن به صورت خام به فروش می رسد در حالی که اگر این محصولات بسته بندی شود ارزش افزوده بیشتری نصیب کشاورزان خواهد شد. وی به اهمیت استارتاپهای بخش کشاورزی استان و لزوم شناسایی و ارتباط این کسب و کارهای نوپا با یکدیگر تاکید نمود. حسن پور در خاتمه برگزاری جلسات منظم در حوزه کسب و کارهای نوپا با حضور کارشناسان بخش های مختلف سازمان و نهادهای موثر را خواستار گردید.

خاطر نشان می سازد در این جلسه مهندس دبیدی رئیس اداره سلامت غذا و مهندس پهلوانان رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان نیز حضور داشتند و مطالب و دیدگاه های خود را بیان نمودند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.