مشاوره و جلسه فنی محقق معین مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با مروجان مسئول پهنه شهرستان گنبد

جلسه فنی محققان معین مرکز تحقیقات کشاورزی استان، با کارشناسان و مروجان مرکز خدمات دهستان فجر مدیریت کشاورزی شهرستان گنبد با حضور پژوهشگر ایستگاه تحقیقات کشاورزی گنبد وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مهندس معصومه خیرگو برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در راستای اجرای شایسته طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و به منظور ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مروجان پهنه و محققان در خصوص تبادل اطلاعات و انتقال یافته های تحقیقاتی، جلسه حضورمحقق معین مرکز تحقیقات استان، با مروجان مسئول پهنه تولیدی مرکز خدمات دهستان فجر مدیریت کشاورزی شهرستان گنبد برگزار شد.

دراین برنامه با کارشناسان و مروجان در خصوص مسائل مختلف فنی منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ضمن بازدید از عرصه، مشاوره به بهره برداران نیز انجام شد و پس از شرکت در جلسه فنی و کارشناسی مرکز خدمات دهستان فجر، بازدید از مزارع کلزا  و وضعیت مزارع محقق شد.

در این برنامه همچنین توصیه فنی و پیشنهادات:

۱- در مورد اهمیت کشت کلزا در تناوب با زراعت گندم و جو بحث گردید که سبب کاهش خسارات آفات ، بیماری ها و علف های هرز می گردد.

۲- راهکارهای مدیریتی  آفت کک کلزا و بیماری ساق سیاه کلزا  و  بیماری پوسیدگی اسکلروتینیایی ساقه ارائه داده شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.