ارائه گزارش فعالیت‌های کمیته بانوان مرکز تحقیقات و آموزش گلستان به مناسبت زاد روز فرخنده حضرت فاطمه (س) و هفته گرامی داشت مقام زن سال ۱۳۹۹

گزارش فعالیت‌های کمیته بانوان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان به مناسبت زاد روز فرخنده ی حضرت فاطمه (س) و هفته گرامی داشت مقام زن در سال ۱۳۹۹ ارایه شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر مینا غزایی یان مشاور در امور بانوان مرکز در مصاحبه با روابط عمومی مرکز، ضمن شادباش ایام و تاثیر گذار بانوان همکار در روند برنامه های مختلف مرکز، ضمن اشاره به رد خیر این گروه شریف در مقدمه سخنان خود گفت: بدون تردید، حصول اهداف، آرمان ها و پیگیری راهکارهای مقتضی برای دستیابی به آن چه که تحت عنوان پیشرفت و توسعه از آن یافت می شود، از دستور کارهایی است که هر فرد یا گروهی به نحوی پیگیر آن بوده، زیرا میل به پیشرفت در ذات انسان نهادینه شده است.

جامعه توسعه یافته، پویا و بالنده است، انگیزه پیشرفت در چنین جامعه ای باعث می شود، ضرب آهنگ توسعه با سرعت و شتاب هر چه بیشتری مسیر را طی کند و قطعا جاماندن از این قافله با هزینه های سنگین و هنگفتی برای یکایک ما به همراه خواهد بود.

مشاور در امور بانوان مرکز، با اشاره به میل و رغبت انسان برای پیشرفت گفت: در واقع، تلاش برای بهتر بودن و بهتر شدن، میلی غریزی و ذاتی است که تمامی انسان ها به اشکال مختلف از آن برخوردارند.

وی افزود: هر فرد،گروه یا جمعیتی بر اساس آرمان ها،اهداف و مطالباتی که در صدد دستیابی به آن است،مسیری را برای حصول توسعه می پیماید و طبیعتا در چنین صحنه رقابتی،هر آنچه برنامه ریزی ها دقیق و مدون تر باشد و الزامات و ضروریات نائل شدن به اهداف پیش بینی شده بصورت کامل تری تامین شود،سیر تکاملیِ پیشرفت،رونق و شکوفایی نیز تسریع خواهد شد.

دکتر غزایی یان معتقد است:در این عرصه،نقش انسان به عنوان بازیگر و بازیگردان اصلی تغییر و تحولات،به سزا، پر رنگ و تعیین کننده است و اساسا توسعه برای انسان و به واسطه انسان انجام می پذیرد.

با قائل بودن به چنین نظریه ای، به هر میزان فضا و بستر نقش آفرینی انسان به عنوان اصلی ترین اندوخته و ثروت هر جامعه ای به نحوی شایسته تر فراهم شود،به همان میزان روند دستیابی به توفیقات سازنده تر تسهیل خواهد شد.

در واقع،در چنین بستر و عرصه ای،انسان با بهره گیری از دو قوه تعقل و اقدام عملیاتی، مسیر پیشرفت را می پیماید و در چنین ساز وکاری، رنگ، نژاد، جنسیت، ملیت و… محلی از اعراب ندارد و هر کس که به نحو مطلوب تری انرژی ها و توانمندی های بالقوه خویش را بصورت فردی یا گروهی به حالت  بالفعل در آورد،به موفقیت هر چه بیشتری در حوزه توسعه دست خواهد یافت.

در چنین فرآیندی،آقایان و بانوان، در کنار و هم راستای یکدیگر، ایفای نقش می نمایند و با تکمیل و مهیا ساختن ضروریات و الزامات لازم، بستر توسعه را هموار می سازند.

در این میان، لزوم مشارکت بانوان در توسعه، ابتکار و نظریه جدیدی نیست و دیرزمانی است که استفاده و بهره گیری از تمامی نیروها برای حصول اهداف از پیش تعیین شده به عنوان یک اصل بدیهی پذیرفته شده است.

در مرکز بزرگ تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان نیز،همواره و در روند بیش از ۶۰ سال تلاش و کوشش و خلق دستاوردهای ارزشمند، زن به عنوان یکی از عناصر اصلی در فرآیند حصول توسعه پژوهش، آموزش و ترویج بخش کشاورزی مطرح بوده و از همان ابتدا در فرایند موثر این مرکز، کارآمدی خود را به اثبات رسانده است.

در سال ۱۳۹۹ به مناسبت زاد روز فرخنده ی حضرت فاطمه (س) و هفته گرامی داشت مقام زن سلسله برنامه هایی به همت گروه بانوان همکار و حمایت کامل ریاست محترم مرکز جناب آقای دکتر فرجی، برنامه ریزی شد و به یاری خدا برنامه های متنوعی از جمله دوره آموزشی، سخنرانی مذهبی، نشست دورهمی و جشن روز میلاد در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها برای گرامیداشت این یادمان خجسته برای بانوان محترم مجموعه به اجرا در آمده و چند برنامه دیگر نیز در ادمه می باشد که پس از اجرا اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

دکتر مینا غزایی یان سخن خود را با بخشی از پیام شادباش دکتر فرجی ریاست مرکز به مناسبت این ایام به پایان رساند:

آری، مادر ســـرمایه ای است بـی بـدیل،
حضورش، زیارتش، کلامش، نگاهش و تا ابد، دعایـش
هر روز، روز مادر است.

که به دعای خیرشان، همواره نیازمندیم.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.