جلسه دکتر فرجی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با سرمایه گذار بخش خصوصی در راستای توسعه کارآفرینی در تولید محصولات کشاورزی

به منظور توسعه کارآفرینی و تولید محصولات گلخانه ای، جلسه ای با حضور دکتر فرجی، دکتر کیانی معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و دکتر مظفری مدیر عامل شرکت بافه سیم مس گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدا دکتر فرجی رئیس مرکز ضمن خیر مقدم گویی، مجموعه مرکز تحقیقات و آموزش را یکی از قدیمی ترین(۶۳ سال سابقه) مجموعه علمی وعملیاتی دانست که مهمترین وظیفه آن بررسی و رفع مشکلات بخش کشاورزی استان می باشد. فرجی به وجود ۲۰ شرکت و هسته فن آور در زیر مجموعه مرکز رشد کشاورزی اشاره و افزود با کمک بخش خصوصی در ایستگاه توسکستان گرگان اولین مزرعه گردشگری کشاورزی کشور راه اندازی گردید. وی پتانسیل بالای استان در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای (سبزی و صیفی) و گیاهان دارویی را فرصت مناسبی برای فعالان اقتصادی در جهت توسعه صادرات این محصولات ذکر نمود.
در ادامه دکتر مظفری مدیر عامل شرکت بافه سیم مس گلستان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در مرکز، به اهمیت بازرگانی و فروش محصولات کشاورزی اشاره و افزود بایستی در برنامه تولید محصولات کشاورزی به صادرات و فروش محصولات توجه ویژه ای گردد. عضو اتاق بازرگانی استان گلستان به موقعیت آب و هوایی، جغرافیای و پتانسیل بخش کشاورزی استان اشاره و افزود با سرمایه گذاری مناسب میتوان در زمینه جذب توریسم در حوزه کشاورزی و تولید محصولات گلخانه ای نقش مهمی در منطقه داشته باشیم.
مظفری در ادامه خواستار همکاری مشترک مرکز تحقیقات با مجموعه هلدینگ گردشگری کشاورزی در خصوص توسعه کارآفرینی و تربیت نیروی انسانی با محوریت بازرگانی و صدور محصولات کشاورزی گردید. خاطر نشان می سازد در این جلسه مهندس تازیکه مسئول کارآفرینی مرکز نیز حضور داشته است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.