حضور دکتر بازرگان به همراه استاندار گلستان در آیین افتتاح فاز اول و آغاز طرح توسعه فاز دوم جنگل دست کاشت شهرداری گنبد کاووس

دکتر کامبیز بازرگان معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به همراه دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان، دکتر آزادی، دکتر مهاجر، دکتر فرجی و گروهی دیگر از مدیران ملی و استانی در تاریخ ۱۵ اسفندماه در آیین افتتاح فاز اول و آغاز طرح توسعه فاز دوم جنگل دست کاشت شهرداری گنبد کاووس حضور یافتند.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در این آیین که به مناسبت روز  درختکاری انجام شد دکتر بازرگان نیز درختی را به یادگار کاشت.

استاندار گلستان در این برنامه  در سخنانی، بیابان زدایی و توسعه فضای سبز را یکی از مهمترین اولویت های استان اعلام کرد و گفت: توسعه فضای سبز شهری در برنامه شهرداری ها و سازمان همیاری قرار دارد و در این راستا سال گذشته ۹۰ هزار اصله درخت در استان کاشته شد و این برنامه در سال جاری هم ادامه دارد.

کتر هادی حق شناس، در آیین افتتاح فاز اول و آغاز طرح توسعه فاز دوم جنگل دست کاشت شهرداری گنبد کاووس، با حضور دکتر بازرگان، معاون وزیرجهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: شهرداری گنبد با همکاری منابع طبیعی شهرستان اقدام به ۴۳ هکتار درختکاری در این شهرستان کرده است که کار ویژه‌ای است.

وی بیان اینکه در استان ۳۰۰ هزار هکتار اراضی بیابانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی خورشیدی می تواند بسیار مفید باشد اما بیابان‌زدایی در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد.

دکتر حق شناس با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی در توسعه فضای سبز، تصریح کرد: طرح هایی که با همکاری مردم صورت می‌گیرد هم حفظ و نگهداری بهتر انجام می‌شود هم بهره برداری توسط بخش خصوصی اتفاق می‌افتد که می‌تواند بسیار مفید باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.