حضور دکتر بازرگان به همراه استاندار گلستان در آیین روز درختکاری در سایت پسماند آزادشهر

دکتر کامبیز بازرگان معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به همراه دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان، دکتر آزادی، دکتر مهاجر، دکتر فرجی و گروهی دیگر از مدیران ملی و استانی در تاریخ ۱۵ اسفندماه در روز درختکاری در سایت پسماند آزادشهر حضور یافتند.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در این آیین که به مناسبت روز درختکاری انجام شد دکتر بازرگان نیز درختی را به یادگار کاشت.

استاندار گلستان در این برنامه در سخنانی، با اشاره به اهمیت کاشت درخت و تاثیرات مثبت آن اظهار کرد: درختکاری بهبود محیط زندگی و آب و هوای مردم گلستان را به همراه دارد و ارتقا فرهنگ کاشت درخت آینده بهتری رابرای همه به همراه دارد.

دکتر هادی حق شناس امروز در آیین روز درختکاری در سایت پسماند شهرستان آزادشهر تصریح کرد: اگرچه ۱۵ اسفند به صورت نمادین به عنوان روز درختکاری مشخص شده اما به دلیل وجود اقلیم های متفاوت در این استان، امکان درختکاری در دیگر فصول سال نیز وجود دارد.

وی افزود: درختان یکی از منابع تامین اکسیژن در کره زمین هستند و توجه به کاشت درختان در بهبود آب و هوا و کیفیت زندگی نقشی تاثیرگذار دارد.

استاندار گلستان یادآور شد: در سال گذشته ۹۰ هزار اصله درخت توسط شهرداری ها در گلستان کاشته شد و برنامه گسترده کاشت درخت توسط منابع طبیعی نیز اجرا شده و تلاش داریم با همت شهرداری ها، دهیاری ها و منابع طبیعی این رقم را در سال جاری ارتقا دهیم.

دکتر حق شناس ادامه داد: آنچه در کنار کاشت درختان از اهمیت بیشتری برخوردار است نگهداری درختان است و باید همه در مراقبت از درختان کاشته شده اهتمام داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد :گلستان در کنار وجود جنگل ها از عرصه های خشک و بیابانی نیز برخوردار است که توجه به کاشت درختان متناسب با این زمین ها می تواند به سرسبزی بیش از پیش استان کمک کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.