آئین کاشت نهال های بارور شده فندق و بلوط به قارچ ترافل در روز آموزش و پژوهش هفته منابع طبیعی در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

آئین کاشت نهال های بارور شده فندق و بلوط به قارچ ترافل در روز آموزش و پژوهش هفته منابع طبیعی چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان انجام شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در این برنامه که در قالب دومین گردهمایی مدیران واحدهای فناور کشاورزی مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی استان گلستان و در روز آموزش و پژوهش از هفته منابع طبیعی سال ۱۳۹۹ انجام شد برای نخستین بار در کشور آئین کاشت نهال های بارور شده فندق و بلوط به قارچ ترافل در مجموعه باغ گیاه شناسی این مرکز و با همکاری واحد فناور پایدار سرزمین هیرکان استرآباد، با حضور مدیران ملی و استانی برگزار شد و به رسم یادبود چند اصله نهال فندق و بلوط بارور شده با قارچ های هم زیست ترافل غرس گردید.

در این مراسم که با حضور مدیر کل و معاونان اداره کل منابع طبیعی، مدیران سازمان جنگل‌ها، رئیس پارک علم و فناوری، دکتر فرجی رئیس مرکز، معاونان و مدیران و محققان بخش های مختلف تحقیقاتی این مرکز انجام شد. این محصول که حاصل ایده یکی از واحدهای فناور مرکز رشد کشاورزی استان است و حاصل چندین سال کار مطالعاتی و پژوهش های میدانی است به عرصه ظهور رسید.

در این مراسم دکتر فرجی، مهندس لطفی و دکتر غفاری هر کدام توضیحاتی در خصوص فرایند، روند و اهمیت این مهم بیان نموده و از زحمات آقای مهندس جعفر نیا و همکاران ایشان که مجری این طرح می باشند تقدیر بعمل آوردند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.