مصاحبه رادیویی دکتر حبیب اله سوقی محقق بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

مصاحبه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با دکتر حبیب اله سوقی عضو هیات علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان انجام شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این گفتگو که در قالب برنامه زنده رادیویی انجام شد دکتر سوقی در خصوص برنامه ها، فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی در بخش با خبرنگار این رسانه مصاحبه نمود.

دکتر سوقی در بخشی از سخنان خود در خصوص ارقام و لاین های جدید گندم در استان گلستان گفت: نقش ارقام جدید در جهش تولید و افزایش عملکرد و تولید گندم در استان گلستان به طور روشنی موثر بوده است به طوریکه محققان مرکز با معرفی ارقام نوین از سال ۱۳۳۷ تا کنون، به طور متوسط ۵۲ کیلوگرم در هکتار، هر سال میانگین عملکرد دانه را افزایش داده اند و در این زمینه ارقام متعدد گندم را به کشاورزان استان معرفی نموده اند. با این وجود هنوز پتانسیل عملکرد گندم در این اقلیم با توجه به حاصلخیزی خاک ها و وجود رطوبت نسبتا مناسب در حد مطلوب نیست و باید ارقام جدید معرفی شوند تا با سازگاری با شرایط مختلف محیطی، فصل زراعی، سیستم های زراعی و دارا بودن تحمل یا مقاومت به تنش های زنده و غیر زنده و خصوصیات کیفی مناسب موجبات افزایش عملکرد و تولید را فراهم آورند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.