حضور معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در برنامه تلویزیونی برکت

دکتر علیرضا کیانی معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در برنامه تلویزیونی برکت با هماهنگی مدیریت ترویج کشاورزی اسنان و با موضوع مقایسه کشت مستقیم (خشکه کاری) و نشایی برنج حضور یافت.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه با حضور دکتر علیرضا کیانی معاون پژوهشی این مرکز و دکتر سوخته سرایی معاون تولیدات گیاهی مدیریت علی آباد برگزار شد‌ به پرسش ها و ابهامات کشت برنج در استان گلستان و همچنین مقایسه دو شیوه کشت مستقیم و نشایی پاسخ داده شد.

بطور کلی چرایی کشت برنج، دلایل تحلیلی برای خشکه کاری در استان گلستان، روش های کشت مستقیم، روشهای آبیاری برنج، نیاز ابی برنج در استان، مقایسه دو شیوه کشت خشکه کاری و نشایی از نظر میزان مصرف آب، عملکرد، نیروی کار و انرژی، یهره وری آب، هم به استناد پژوهش های دیگر کشورها و هم به استناد پژوهش های انجام شده ایشان در استان به تفصیل بحث شد.

در انتهای این برنامه، توصیه های ساده برای انواع کشت برنج شامل نشایی و خشکه کاری با ستاریوهای مختلف و با توجه به ابزاری که کشاورز در اختیار دارد با هدف کاهش مصرف آب ارایه شد و در جمع بندی بهترین شیوه کشت و بهترین روش آبیاری برنج برای استان گلستان بطوریکه هم مصرف آب کاهش یابد و هم تولید مناسبی داشته باشد، پیشنهاد شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.