ارزیابی موسسه تحقیقات جنگلها از طرح های بخش تحقیقات جنگلها، مراتع و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

ارزیابی سالانه کمی و کیفی پیشرفت فیزیکی طرح های تحقیقاتی بخش تحقیقات جنگلها، مراتع و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستانتوسط تیم ارزشیابی موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در تاریخ ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ انجام شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، ارزیابی سالانه کمی و کیفی پیشرفت فیزیکی طرح های تحقیقاتی در طول اجرای آن، بعنوان یک اصل مدیریتی، سالهاست در موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع اجرا می شود. در دوسال اخیر با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا، ارزیابی طرح ها تعطیل نشده و از طریق ویدئو کنفرانس به نحو احسن اجرا شده است. این امر در سال جاری نیز برای طرح های بخش تحقیقات جنگلها، مراتع و آبخیزداری استان گلستان نجام شد.
در این ارزیابی دکتر ثاقب طالبی رئیس محترم اداره امور بین الملل موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور بعنوان رئیس گروه، دکتر پژمان پرهیزگار دبیر گروه، دکتر محمدابراهیم فراشیانی، دکتر مصطفی اسدی، دکتر علیرضا افتخاری و دکتر خلیل کریم زاده اصل، بعنوان اعضای گروه حضور داشتند ابتدا دکتر کیانی معاون پژوهشی مرکز تحقیقات استان گلستان، گزارشی از فعالیت بخش تحقیقات منابع طبیعی در زمینه های مختلف، مسائل و مشکلات مربوط به حوزه منابع طبیعی استان گلستان ارائه نمود و ضمن تشکر و قدردانی از حساسیتی که در مورد کیفیت اجرای طرح های تحقیقاتی وجود دارد این نوع ارزیابی را که فقط در موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور صورت می گیرد را روشی مناسب و منحصر به فرد دانسته که می تواند اثرات مفیدی در ارتقای روند کیفی اجرای طرح ها داشته باشد.

سپس مهندس لطف الله پارسایی رئیس بخش تحقیقات جنگلها، مراتع و آبخیزداری مرکز نیز به مرور وضعیت کلی تحقیقات منابع طبیعی استان، تعامل با سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان، حضور در کمیته علمی فنی اداره کل منابع طبیعی استان، مشکلات و نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها بخش تحقیقات منابع طبیعی در استان، وضعیت نیروی انسانی بخش تحقیقات منابع طبیعی (اعم از هیئت علمی، محقق، کارشناس، تکنسین، شاغل، در شرف بازنشستگی و سایر موارد مرتبط با وضـعیت نیروی انسانی) وضعیت طرح های تحقیقاتی (تعداد طرح، نوع طرح نسبت تعداد طرح به محقق)، دستاوردهای شاخص بخش تحقیقات منابع طبیعی استان و همچنین نقش همکاران در انتشاران علمی (اعم از کتاب، مقالات، ثار علمی و ترویجی) از ارزشیابی سال گذشته  که در آبان ماه ۱۳۹۹ صورت گرفت تا ارزشیابی سال جدید ارائه نمودند. پس از آن هر یک از همکاران مجری طرح های تحقیقاتی، گزارشی از پیشرفت فیزیکی طرح های خود را بصورت پاورپوینت ارائه دادند و گروه ارزیاب نیز پس از استماع گزارش ارائه شده، سئوالاتی پیرامون مسائل، مشکلات و یا میزان مطابقت پیشرفت طرح با پیش بینی شناسنامه طرح و تغییرات احتمالی در برخی زمینه ها به بحث و تبادل نظر پرداخته و راه حل های احتمالی نیز پس از مشورت ارائه شده و یا خواهد شد. پس از ارائه گزارش طرح ها، آقای دکتر ثاقب طالبی ضمن جمع بندی ارزیابی صورت گرفته، پیشنهاداتی را در جهت بهبود وضعیت جاری ارائه دادند.  لازم به ذکر است که در سال جاری ۱۶ طرح تحقیقاتی بخش توسط ۸ نفر از همکاران در زمینه جنگل، مرتع، حفاظت و حمایت، گیاهان دارویی و خاکهای جنگلی ارائه گردید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.