برگزاری وبینار آموزشی ملی ” امکان استفاده از آب شور برای گیاهان زمستانه” به همت استاد پژوهش بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

وبینار آموزشی ” امکان استفاده از آب شور برای گیاهان زمستانه” به همت دکتر علیرضا کیانی استاد پژوهش و و پژوهشگر مروج ارشد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در سطح ملی برای مروجان پهنه و کارشناسان جهاد کشاورزی در آبان ۱۴۰۰ ارایه شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر علیرضا کیانی پژوهشگر با سابقه بخش تحقیقات فنی و مهندسی و معاون پژوهشی، فناوری و انتقال یافته های مرکز می باشد و متعاقب برنامه وبینار ملی از سلسله برنامه‌های ویدیو کنفرانس انتقال دانش به ‌روز در گستره ملی بخش کشاورزی، در وبینار آموزشی ” امکان استفاده از آب شور برای گیاهان زمستانه” به عنوان مدرس شرکت نمودند.
دکتر کیانی در این سخنرانی ابتدا اهمیت و چرایی استفاده از آب شور در کشور را تشریح کردند و اینکه علیرغم کمبود آب تنها ۱ درصد از منابع ابی دنیا در چرخه تولید استفاده می شود باید به نحوی برنامه ریزی نمود که بتوان از منابع آب شور در دنیا بطوریکه هم اقتصادی و هم منافع زیست محیطی لحاظ شود، استفاده پایدار برد. پژوهشگر مروج ارشد در قسمتهای دیگر سخنرانی ضمن برشمردن چالشها و فرصت های موجود برای استفاده از منابع آب شور در کشور، آثار و تبعات آب شور روی خاک، گیاه و محیط زیست را تشریح نمودند.
پژوهشگر مروج ارشد کشور، در بخش دیگر سخنرانی روش های کاربردی و مدیریتی استفاده پایدار از آب شور برای گیاهان مختلف را بیان نمودند و تمهیدات لازم برای حفظ پایداری برای استفاده های طولانی مدت و روش های کنترل شوری با استفاده از روش های مختلف آبیاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.