طی حکمی از سوی دکتر ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی دکتر سید مجتبی خیام نکویی به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی منصوب و معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، طی حکمی از  سوی  دکتر ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی در تاریخ ۲۲ آبانماه سال جاری، دکتر سید مجتبی خیام نکویی به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی منصوب و معرفی شد.
درمتن این حکم آمده است:
نظر به تعهد، تخصص و سوابق علمی و تجربیات ارزنده، جنابعالی بموجب این حکم به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی منصوب می شوید.
امید است با هماهنگی و همکاری کلیه معاونت ها، سازمان ها، موسسات و مراکز پژوهشی و همکاران آن سازمان در تحقق اهداف یادشده گام های موثری بردارید.
اهم انتظارات وزیر جهادکشاورزی از رئیس جدید سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این حکم: شناسایی دقیق مشکلات بخش کشاورزی، انجام پژوهش های کاربردی، ارتقاء سرعت نفوذ دانش، گسترش استفاده از فن آوری های نوین در فعالیت های علمی، حمایت از شرکت های دانش بنیان، توجه به حفاظت از منابع و ذخایر ژنتیکی و هسته ای اولیه اعم از زراعی، باغی، دامی و منابع طبیعی می باشد.
دکتر سید مجتبی خیام نکویی عضو هیأت علمی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس در بیست و ششم بهمن ماه سال۱۳۴۰ در محله دربکوشک اصفهان به دنیا آمد و مدارک کارشناسی و ارشد خود را به ترتیب در رشته های کشاورزی و مهندسی کشاورزی- اصلاح نباتات در دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه تهران اخذ نمود.
وی تحصیلات خود را در مقطع دکتری تخصصی بیوتکنولوژی در کشور مالزی ادامه داد و پایه گذار ارتباط با کشور مالزی برای ارتقا سطح روابط علمی فی مابین دو کشور گردید. پس از اخذ مدرک دکترا و بازگشت به کشور مبادرت به بنیانگذاری پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه مرکزی کشور در اصفهان کرد که اولین مجموعه از فناوری های نوین در استان اصفهان محسوب می شود.
دکتر سید مجتبی خیام نکویی در سال ۱۳۸۵ به عنوان مدیر پژوهشی نمونه برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفت و در سال ۱۳۸۶ در اولین دوره همایش چهره های ماندگار به عنوان چهره ماندگار استان اصفهان در حوزه علم و فناوری معرفی شد.
تصدی گری وی بعنوان ریاست پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاوزی ایران، منجر به تحولات چشمگیری در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه گردید و در اسفند ماه ۱۳۸۷ در مراسمی که در تهران باحضور سران کشورهای عضو اکو برگزار شد از سوی دبیرخانه ده کشور عضو اکو به عنوان محقق و دانشمند برجسته کشاورزی کشورهای اکو معرفی گردید.
دکتر خیام نکویی در سال ۱۳۹۱ به عنوان معاون فناوری و نوآوری، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور وقت منصوب گردید و تا انتهای سال ۱۳۹۲ با حمایت از تجاری سازی طرح های فناوری، اقدامات اساسی در زمینه شکل گیری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان به ثمر رساند.
از دیگر سمت های مهم دکتر خیام نکویی می توان به رئیس کارگروه تخصصی بیوتکنولوژی وزارت جهادکشاورزی، عضو شورای بنیاد ملی نخبگان، عضو هیأت امنای پارک علم و فناوری پردیس ریاست جمهوری، عضو ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و عضو سازمان کیفیت آسیا-اقیانوسیه اشاره کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.