برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با نحوه بذرمال منابع کودی به همت محقق بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

کارگاه آموزشی ترویجی آشنایی با نحوه بذرمال منابع کودی مختلف اعم از کودهای شیمیایی و زیستی با حضور کشاورزان و کارشناسان جهاد کشاورزی استان گلستان در محل سایت الگویی گندم منطقه سیجوال بندرترکمن برگزار شد و مهندس مریم غزائیان آخرین نکات و دانش فنی این حوزه را به شکل عملی تقدیم حاضران کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در راستای اجرای شایسته طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و به منظور ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مروجان پهنه ، محققان و بهره برداران حوزه کشاورزی ، کارگاه آموزشی آشنایی با نحوه بذرمال منابع کودی مختلف اعم از کودهای شیمیایی و زیستی به صورت تئوری و عملی با حضور بهره برداران و کارشناسان اجرایی در منطقه سیجوال بندرترکمن و مزرعه کشاورز برگزار شد.

در این کارگاه مهندس مریم غزائیان محقق تغذیه گیاهی بخش تحقیقات خاک و آب ضمن ارائه توصیه های فنی و تخصصی، به صورت عملی نحوه بذرمال گندم را در سایت الگویی موردنظر به کشاورزان و کارشناسان حاضر آموزش داد و در پایان در گفتگویی دوسویه، از سوی حاضران در سایت، پرسش های بسیاری در زمینه تغذیه گندم و بذرمال منابع کودی طرح شدکه به طور کامل پاسخگویی شد.

از مهمترین نکات مطرح شده در این کارگاه آموزشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–  تاکید به بذرمال کودهای زیستی، شیمیایی و محرک رشد در مزارع به ویژه در شرایطی که هنگام کاشت، به دلایلی کودهای پایه مصرف نمی شود.

–  آشنایی با نحوه درست بذرمال منابع کودی به ویژه کودهای زیستی

–  ارائه توصیه های فنی در مورد نحوه درست مصرف کودهای محرک رشد به ویژه هیومیک اسید در زراعت

–  ارائه توصیه های فنی تغذیه گندم به کشاورزان

–  آشنایی کشاورزان با مراحل حساس رشدی گندم برای مصرف منابع کودی مختلف

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.