حضور محققان معین مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در جلسه هم اندیشی و کمیته فنی مرکز خدمات علی آباد و زرین گل

محققان معین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان فعال در حوزه شهرستان علی آباد در جلسه هم اندیشی و کمیته فنی فاضل آباد – مرکز خدمات مزرعه کتول حضور یافته و توصیه های قنی را ارایه و مشاوره به بهره برداران نیز انجام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه تیم محققان معین: دکتر محمدعلی دهقان و دکتر پرستو پورغفور، در جلسه فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان علی آباد و مرکز خدمات کشاورزی زرین گل حضور یافتند.

در این جلسه محققین معین منطقه علی آباد با اهداف و شرح وظایفی که برای محققین معین تعریف شده و با هماهنگی با مدیریت جهاد کشاورزی علی آباد، به منطقه اعزام شدند. در ابتدا با شرکت در جلسه مدیریت و کارشناسان، مسائل مختلف فنی و کارشناسی از جمله وضعیت عمومی منطقه، سطح زیر کشت محصولات تا این تاریخ، اهداف پیش بینی شده برای سال زراعی ۱-۱۴۰۰ و مشکلات پیش رو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کاهش شدید استفاده از کودهای پایه در زمان کاشت محصولات پائیزه از جمله مواردی بود که نگرانی های زیادی را برای افزایش تولید در آینده می تواند رقم بزند.

در ادامه با شرکت در جلسه فنی کارشناسان در مرکز خدمات زرین گل، مسائل مختلف فنی و کارشناسی در این مرکز با حضور کارشناسان و مروجان پهنه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت . از جمله مشکلاتی که از طرف کارشناسان این مرکز مطرح شده بود، بحث عدم کارائی بعضی از علف کش ها و یا احتمال ایجاد مقاومت نسبت به آنها بود که نیاز به بازدید و بررسی بیشتر از طرف محققان علف های هرز دارد. در ادامه مشکلاتی و نگرانی هائی که ممکن است در آینده با افزایش سطح زیر کشت بعضی از ارقام فرانسوی که مراحل کامل تحقیق را در این منطقه طی نکردن، برای تولید محصول در این منطقه بوجود بیاید از جمله ظهور بعضی از بیماری های مهم و خسارت زا از طرف کارشناسان و مروجان در این مرکز مطرح شده بود که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

در ادامه تیم محققان معین به همراه معاونت فنی و مروج پهنه از سایت الگوئی گندم بازدید و در رابطه با اهداف و مسائل مختلف آزمایش بحث و تبادل نظر قرار گرفت و توصیه های فنی لازم در رابطه با افزایش عملکرد و جلوگیری از آلودگی به آفات و بیماریهای مختلف صادر شد.

بحث دیگری که در جمع کارشناسان و مروجان مطرح شده بود مسائل مربوط به بیماری های مهم دام و نداشتن آگاهی کافی از سوی دامداران بود که مسائلی چون تاثیر زیاد نوع و ترکیبات موجود در تغذیه دام و طیور در جیره غدائی آنها و اینکه در مواردی کمبود بعضی از مواد موجود در تغذیه می تواند هم در کیفیت فراورده آن و هم سلامت دام بسیار مؤثر باشد. همچنین افزایش دانش دامداران و جلب اعتماد آنها می تواند تاثیر مستقیمی در محصولات تولیدی و سلامت جامعه داشته باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.