برگزاری سخنرانی علمی «مشکلات گاوداری های استان گلستان و ارائه پیشنهادات برای رفع آن» در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان به مناسبت هفته پژوهش سال ۱۴۰۰

به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش سال ۱۴۰۰ سخنرانی علمی تحت عنوان: «”مشکلات گاوداری های استان گلستان و ارائه پیشنهادات برای رفع آن”»، در راستای نکوداشت هفته پژوهش در روز شنبه مورخ ۲۷ آذرماه سال جاری در سالن پروفسور ارشاد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که در راستای سلسله برنامه های بزرگداشت این مهم در مجموعه می باشد با حضور اعضای هیأت علمی، محققان و کارشناسان مرکز این برنامه انجام شد و کتر رضا کمالی رییس و عضو هیأت علمی بخش تحقیقات علوم دامی این مرکز در گفتگویی دو سویه ضمن معرفی اطلاعات و نکات مهم این حوزه، با ارایه توضیحات کامل در این زمینه، سخنرانی خود را تقدیم علاقمندان نمود.
در این روز کتر کمالی در بخشی از سخنان خود گفت: شیر با ارزش ترین ماده غذایی است که تقریبا محتوی اکثر مواد مغذی لازم و ضروری را دارد. در تائید این مهم، می توان اشاره داشت که تنها موردی است که دو روز از تقویم سال دنیا را به نام خود اختصاص داده است. اول ماه ژوئن: روز جهانی شیر و آخرین چهارشنبه سپتامبر: روز جهانی شیر مدارس می باشد
همچنین صنعت گاوداری در تامین نیاز به گوشت قرمز جوامع نقش مهمی دارد. ضمانت رشد در این صنعت نتیجه آگاهی از مشکلات داخلی ( مربوط به گاودار) و مشکلات بیرونی (تدابیر دولت) است.
در این سخنرانی از نابسامانی هایی که از عهده گاودار خارج است بحث شد و از جمله مواردی که اشاره شد انباشت ناکارآمدی در بخش اجرایی، اصلاح نظام بانکی، استفاده از فعل آینده در آخر جملات و شعار، اصلاح تشکل ها و موسسات پژوهشی، ترویجی و دانشگاهی. امید است با تجدید نظر در ساختار موثر بر مشکلات بیرونی، گاودار با صرف انرژی و وقت بیشتر و آسودگی خاطر به مدیریت شرایط داخلی خود بپردازد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.