برگزاری رویداد آموزش هرس انار با حضور متخصص هرس انار کشور و مشارکت محققان بخش تحقیقات گیاه پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

رویداد آموزشی ۲ روزه هرس انار با حضور آقای قربانی متخصص هرس انار کشور در استان گلستان با مشارکت محققان بخش تحقیقات گیاه پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، شرکت پیشگامان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ۲۹ و ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر حجت اله ربانی نسب رییس بخش تحقیقات گیاهپزشکی مرکز در این خصوص گفت: بدنبال نشست هم افزایی که در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان انجام شد بحث و تبادل نظر در خصوص سلامت محصولات کشاورزی و اقدامات اجرایی در راستای حفظ و ارتقای سطح و کیفیت تولیدات کشاورزی استان، محور گفتگوها و پیشنهادات طرف های حاضر بود. که منتج به خلق سلسله برنامه هایی برای اجرای روند برنامه های پیشنهادی شد.
از آنجا که در سال های اخیر، توجه ویژه ای به سرمایه گذاری آموزشی برای انار در استان شده است، این امر موجب افزایش علاقه مندان به کشت و توسعه این گیاه ارزشمند شده است.
در همین راستا با توجه به مصوبات این نشست و درخواست های فراوان باغداران انار استان، مبنی بر نیاز به فراگیری اصول علمی هرس درخت انار، یک دوره آموزشی به مدت دو روز در شهرستان های آق قلا و گنبد، با حضور باغدران انار سراسر استان، در تاریخ ۲۹ و ۳۰ دیماه ۱۴۰۰ به اجرا در آمد.
این دوره که با پیگیری بخش تحقیقات گیاهپزشکی این مرکز و همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساوه انجام شد با استقبال شایان توجه باغداران روبرو شد.
در این دوره آقای قربانی، هرس کار ماهر کشور و از شهرستان ساوه، بصورت عملی تکنیک های صحیح هرس را آموزش دادند.
شایان ذکر است شرکت پیشگامان کشت پایدار سرمایه گذاری این دوره را تقبل نمودند و بیش از ۸۰ انارکار پیشرو استان گلستان، از آخرین آموزش های این حوزه بهره مند شدند و به باغداران فراگیر این رویداد، گواهی آموزشی تقدیم خواهد شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.