انتشار دستنامه ترویجی تحت عنوان “راهنمای جامع کاشت، داشت و برداشت کنجد در استان گلستان” با مشارکت همکاران پژوهشگر مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

انتشار دستنامه ترویجی تحت عنوان “راهنمای جامع کاشت، داشت و برداشت کنجد در استان گلستان” با مشارکت همکاران پژوهشگر مرکز تحقیقات و آموزش گلستان
دستنامه (هندبوک) ترویجی تحت عنوان “راهنمای جامع کاشت، داشت و برداشت کنجد در استان گلستان” با مشارکت پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، نشر آخرین اطلاعات کشاورزی در بین کشاورزان از اجزای مهم توسعه کشاورزی است. در این راستا، برای انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی از شیوه ها و ابزار گوناگون رسانه های چاپی از جمله دستنامه های ترویجی برای آموزش جامعه کشاورزی استفاده می گردد. با توجه به اهمیت گیاهان دانه روغنی بویژه کنجد در تامین بخشی از نیاز روغن و کنجاله کشور دکتر پیغام زاده رئیس ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان و همکاران سایر بخش های تحقیقاتی آخرین یافته های تحقیقاتی زراعت کنجد را در قالب یک دستنامه ترویجی تحت عنوان “راهنمای جامع کاشت، داشت و برداشت کنجد در استان گلستان” به انتشار رساندند. در این اثر ترویجی تمام جنبه های زراعت کنجد در استان گلستان به صورت مختصر و مفید همراه عکس های مصور تشریح شده است بطوری که کشاورزان با مطالعه آن می توانند تمام مراحل زراعت کنجد از کاشت تا برداشت و فراوری آن را به صورت خودآموزی انجام دهند. این اثر در سامانه تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی در بخش محصولات زراعی به آدرس https://agrilib.areeo.ac.ir/?search&sb=129 بصورت رایگان در دسترس است.
روابط عمومی مرکز همراه با شادباش این مهم به ایشان و آرزوی توفیق روز افزون، امیدوار است همچون همیشه از راهنمایی ها و همکاری های ایشان بهره مند باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.