استاندار گلستان: روابط عمومی ها باید به دانش دستگاهی و علم روز مجهز باشند

استاندار گلستان با تاکید بر اقدامات مدرن در حوزه روابط عمومی، اظهار کرد: اولین و مهمترین مشخصه ای که روابط عمومی ها باید به آن مجهز شوند، تجهیز به دانش دستگاهی و علم روز است.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر حسن صادقلو در ششمین همایش روابط عمومی دستگاه های علمی، آموزشی و اجرایی استان، تصریح کرد: باید روابط عمومی ها زمینه ساز افقی در دستگاه ها شوند و با خود اثباتی در اقدامات بگونه عمل کنند که مدیران نسبت به آنان احساس نیاز کنند.
وی خاستگاه ارتباطات را الهی دانست و افزود: روابط عمومی دارای بنیان گذاری الهی است و در شرایطی که روابط در دنیا از دهکده جهانی به سمت خانواده جهانی رفته، عدم توجه به روابط تنگناها، گمراهی ها و خلاء ها را ایجاد می کند.
وی توجه به مطالعه در حوزه عملیاتی روابط عمومی را مهم دانست و افزود: روابط عمومی خوانی و روابط عمومی دانی باید در دستگاه ها مورد توجه قرار گیرد و اگر مدیر روابط عمومی به عمل روز مسلط نباشد، نمی تواند خود را در عرصه اقدام و عمل اثبات کند.
استاندار گلستان در این همایش که با موضوع روابط عمومی، اقتصاد مقاومتی برگزار گردید، گفت: باید نسبت روابط عمومی با اقتصاد مقاومتی به درستی تعیین و تبیین شود و در این راستا توجه به روابط عمومی الکترونیک و مشارکت های اجتماعی می تواند نمادی از توجه به اقتصاد مقاومتی باشد.
دکتر صادقلو روابط عمومی را سازمانی مطابق با علم روز دانست و خاطر نشان کرد: باید مرکزی با بارش فکری در عرصه روابط عمومی استان تشکیل شود و در کنار آن نیز رصد اقدامات روابط عمومی با توجه به علم روز صورت پذیرد.
وی با تاکید بر تشکیل خوشه روابط عمومی، یادآور شد: باید از پراکنده کاری در حوزه روابط عمومی پرهیز کنیم و اقدامات این حوزه را بصورتی متحدالشکل روآوریم.
وی توجه به مستندسازی در اقدامات روابط عمومی را پراهمیت عنوان کرد و گفت: روابط عمومی باید مستمراً در حال پوست اندازی، بروز شدن و تولید فکر باشد و در چنین شرایطی روابط عمومی می تواند پویا و تاثیر گذار باشد.
استاندار گلستان با بیان اینکه روابط عمومی ها نباید پست ترسی و مسئولیت ترسی داشته باشند، گفت: نقد ها باید در درون صورت گیرد و هماهنگی ها در بیرون نمود پیدا کند و همچنین در سالجاری که سال محسوس کردن اقدامات دولت تدبیر و امید است روابط عمومی ها باید در جمع بندی اقدامات دستگاه ها و محسوس کردن فعالیت آنان تلاشی مضاعف داشته باشند.
دکتر صادقلو یکی از ملاک های ارزیابی روابط عمومی ها در سال ۹۵ را محسوس کردن اقدامات دستگاه های تابعه دانست و خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها ۱۰ اقدام اساسی که در حوزه دستگاه های خود انجام داده اند و یا برنامه اجرای آن را دارند به اداره کل روابط عمومی استانداری ارسال کنند.
همچنین در ششمین همایش روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان گلستان دکتر مومنی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با موضوع «مدل های روابط عمومی الکترونیک» و دکتر احسان مکتبی با موضوع «استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی»به ایراد سخنرانی در کارگاه آموزشی پرداختند.
لازم به ذکر است در این همایش که با سخنرانی عبدالسلام مهیمنی مشاور استاندار در حوزه رسانه ها و ابراهیم کریمی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همراه بود، محمد حسن پناه، مسول روابط عمومی این مرکز، سپهری، از روابط عمومی دانشگاه علمی و کاربردی گرگان ۳ و بابائیان مسول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان به ارائه نظرات، پیشنهادات و دیدگاه های خود پرداختند.

photo_2016-05-25_13-09-24

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.