دکتر زند : روابط عمومی ویترین سازمان است و می تواند با ابتکار و خلاقیت در انعکاس فعالیت ها تاثیر مثبتی برمخاطبان داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در دومین روز از نشست هم اندیشی و کارگاه آموزشی روابط عمومی سازمان که در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه، با حضور دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاونین و مدیران کل سازمان، دکتر مینو بدیعی استاد دانشگاه و پیشکسوت روزنامه‌نگاری و جمعی از مسئولان روابط عمومی موسسات و مراکز تحقیقاتی در سالن فجر سازمان برگزار شد دکتر زند ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی سخنانی مهمی را دخصوص اهمیت و جایگاه روابط عمومی بیان نمود.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نقش روابط عمومی های سازمان را در شناساندن سازمان بسیار مهم تلقی نمود وبا بیان گزارشی از فعالیت های متنوع سازمان که پهنه‌های وسیعی از کشور را در بر می گیرد اظهار داشت: سازمان علاوه بر تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سه حوزه تولید محصولات فناورانه و هسته های اولیه بذر، مدیریت ذخائر ژنتیکی و انجام نظارت بر نهاده هایی چون کود و سم فعالیت دارد. وی فعالیت تحقیقاتی سازمان را در ۵۵۰ شاخه مختلف مانند تولید واکسن و سرم، تولید ارقام بذری اصلاح شده، شناسائی آفات و بیماریها و غیره برشمرد و افزود: سازمان با اجرای سالی ۶ الی ۷ هزار پروژه حداقل ۲۰۰ الی ۳۰۰ دستاورد قابل ارائه تجاری سازی در زمینه های مختلف دارد و آمار نشان می دهد خروجی تحقیقاتی ما برای هر یک ریال که صرف تحقیقات شود ۲۵ ریال آورده برای اقتصاد به همراه دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های بالایی که سازمان در آموزش برعهده دارد گفت: سازمان نقش محوری در آموزش داراست، آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی به طور متوسط در حد استاندارد برعهده سازمان می باشد. در زمینه آموزش بهره برداران ارتقاء چشمگیری از ۲۰ دقیقه تا نزدیک به ۷۰ دقیقه داشته ایم و آموزش های علمی کاربردی کشاورزی را بطور کامل برعهده داریم.نیمی از آموزش کاردانش را برعهده سازمان است. همچنین نیازسنجی آموزش عالی و همکاری در شورای عالی آموزش و پرورش نیز از دیگر فعالیت های آموزشی می باشد. وی با اشاره به نقش و ظرفیت بالائی که سازمان در امور ترویج دارد گفت: در زمینه ترویج کشاورزی طرح بزرگ نظام نوین که در ۱۲ استان در حال اجرا است . دارا بودن ۱۰ هزار پرسنل ترویجی و ۱۲۰ مرکز ترویجی و ۱۰ پهنه بندی در سراسر کشور فعالیت های ما را شکل داده است.
وی در مورد تولید محصولات فناورانه و تولید هسته های اولیه بذر در کشور بیان داشت: اکنون هر ساله ۴ الی ۵ هزار کیلو بذر تولید می شود که نیاز به اطلاع رسانی دارد . وی با اشاره به فعالیت های قابل تقدیر موسسه تحقیقات رازی بیان داشت: در زمینه تولید واکسن از ۹ واکسن انسانی در کشور ۷ واکسن بوسیله موسسه تحقیقات رازی تولید می شود این موارد شامل واکسن طیور، دام، سرم ها وغیره میباشد و هیچ مجموعه ای در جهان چنین تنوعی را دارا نیست. دکتر زند با اشاره به سایر فعالیت های سازمان از قبیل تولید نقشه های علمی در مراکز تحقیقاتی، مدیریت ذخائر ژنتیکی، نظارت بر نهاده های کشاورزی چون کود و سم آن را از دیگر فعالیت های متنوع سازمان دانست.
دکتر زند در سخنان خود با تاکید بر انعکاس دستاوردهای محققان در استان ها، خواستار اطلاع رسانی بیشتر این پژوهش ها از سوی همکاران شد و بیان نمود: روابط عمومی بعنوان پشتیبان و یکی از مدافعان سازمان امر خطیری برعهده دارد. وی با اشاره به برنامه‌دار بودن مدیریت خود در سازمان تحقیقات کشاورزی، ایجاد اتاق فکر متشکل از روسای قبلی و پیشکسوتان سازمان را از قدم های آغازین کاری خود و انتخاب شعار «سازمان چابک و اثربخش » و «افزایش انگیزه پرسنل و نوسازی» را یکی دیگر از مواردی دانست که از بدو ورود خود به سازمان دنبال نموده است. وی با بیان گزارشی از تجمیع موسسات تحقیقاتی و نوسازی و گسترش کیفی بخشهای تحقیقاتی به وضعیت بودجه اشاره و اظهار داشت: شکافی که قبلا در بودجه وجود داشت به حداقل رسیده و در ۳ سال گذشته رشد بیش از تورم داشته است و حتی در تعدادی از موسسات افزایش بودجه را شاهد هستیم.
وی با اشاره به حوزه وسیع فعالیت های روابط عمومی خاطرنشان ساخت : اولین هدف روابط عمومی آشنا کردن مخاطبان برون سازمانی به دستاورهای پژوهشی است و این امر با برقراری ارتباط خوب و مستمر با همه سازمان‌ها از جمله نمایندگان محترم مجلس، استانداری، فرمانداری، شهرداری و سایر ارگانهای کشور میسر است. رعایت شاخص های خبری و تعامل مثبت با روزنامه ها و شبکه خبری صدا و سیما از دیگر نکات قابل ذکر است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.