حضور همکاران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در همایش تبیین نقش نظام ترویج کشاورزی و بسیج در اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل

همایش تبیین نقش نظام ترویج کشاورزی و بسیج در اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به مناسبت ۲۷ خرداد سالروز تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام(ره) با حضور دکتر سید علی حسینی رییس و گروهی از پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، مدیران استانی، در گرگان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این برنامه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام(ره) و روز جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی در هشت سال دفاع مقدس ۶۷ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و رشادت این شهدای گرانقدر توانست خدمات ارزنده ای را پشت خطوط جبهه های مقاومت ارائه دهد که در نهایت منجر به پیروزی رزمندگان ما شد.
دکتر مختار مهاجر تصریح کرد: بر اساس فرمان امام(ره) در سال ۱۳۵۸ جهاد سازندگی در کشور شکل گرفت که بر اساس ضرورت آن روزهای انقلاب اسلامی ماموریت های اساسی به آن محول شد.
وی ابراز داشت: اگر شرایط آن روز ایران انقلاب اسلامی را بررسی کنید متوجه خواهید شد رابطه نزدیکی بین دو فرمان تشکیل جهاد سازندگی توسط امام(ره) و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری وجود دارد.
مهاجر بیان داشت: در سال ۱۳۵۸ کشور در شرایطی بود که در یک برهه حساس نگرانی زیادی در مسیر انقلاب اسلامی وجود داشت و از یک سو جنگ ها و توطئه های داخلی و از سوی دیگر تجزیه طلب ها در صدد آن بودن که مسیر انقلاب اسلامی را تغییر دهند
وی با بیان اینکه در آن زمان کمونیست با شعار حمایت از قشر ضعیف به دنبال تکه تکه کردن انقلاب اسلامی بود، افزود: دستور امام(ره) در تشکیل جهاد سازندگی را می توان در هفت محور بررسی کرد و نخستین هدف امام از تشکیل بسیج سازندگی اعتمادسازی به انقلاب بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: مردم روستا در آن زمان ۷۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دادند و امام(ره) با راه اندازی جهاد سازندگی به دنبال این بود که اعتماد ۷۵ درصد جمعیت کشور بود.
مهاجر افزود: توسعه روستا، افزایش بهداشت روستاها، آموزش کشاورزی و حفظ جمعیت تولید کننده روستا از اهداف تشکیل جهاد سازندگی بود که بذر این اهداف را امام(ره) با اقدامات فرهنگی و اجتماعی کاشت و نیروهای جوان انقلابی برای درو دستاوردهای انقلاب به روستاها سرازیر شدند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری غیر از تبعیت از فرمان امام(ره) چیز دیگری نیست، گفت: باید کشاورزان را در زمینه تولید پایدار نگهداریم و اقتصاد مقاومتی یعنی کوشش برای رسیدن به این وحدت و یکپارچگی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: بسیج مهندسین کشاورزی قشر تخصصی است که باید در راستای بالا بردن دانش کشاورزان گام بردارد
در ادامه این همایش نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد: کسب علم برای رسیدن به نظام نوین ترویج کشاورزی در «اقتصاد مقاومتی و اقدام، عمل» ضروری است.
حجت‌الاسلام قنبر معصومی‌فر گفت: روش های ترویجی فعلی جوابگوی نیاز کشاورزان نیست و ما باید بیندیشیم با چه عواملی می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه کسب علم برای رسیدن به نظام نوین ترویج کشاورزی در اقتصاد مقاومتی ضروری است، خاطرنشان کرد: نخستین راه حل و شاخص رسیدن به نظام نوین ترویج کشاورزی در اقتصاد مقاومتی کسب کردن علم و دانش است و ما نباید تنها به مقدار علمی که از دانشگاه به ما عرضه می شود بسنده کنیم.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گلستان ابراز داشت: دومین موضوعی که باید در نظام نوین ترویجی در مسیر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به آن توجه کرد کسب تجربه است که یک نیاز ضروری به شمار می رود.
وی افزود: سومین راه حل برای رسیدن به نظام نوین ترویجی در اقتصاد مقاومتی انتقال تجربیات است و اگر می خواهیم نظام ترویجی جهاد کشاورزی را نوین کنیم باید بتوانیم تجربیات و دانش های خود را به تولید کنندگان و کشاورزان انتقال دهیم.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: روش های ترویجی فعلی جوابگوی نیاز کشاورزان نیست و ما باید بیندیشیم با چه عواملی می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.
حسین کریمی اول جانشین فرمانده سپاه نینوای گلستان در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام(ره) و روز جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، نقش کارشناسان بسیجی را در اقتصاد مقاومتی و جهاد کشاورزی بی بدیل دانست و اظهار کرد: پایه اقتصاد کشور ما باید بر کشاورزی استوار باشد .
وی با بیان اینکه روی آوردن به عرصه اقتصاد کشاورزی و تولید ما را از وابستگی به جهان رها می کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران یک گلوگاهی مهم در منطقه و جهان است و ایران می تواند منشأ قدرت در جهان باشد و با اقتصاد قوی می تواند نقش اساسی خود را به جهان دیکته کند .
کریمی اول با بیان اینکه بدون کاهش وابستگی اقتصادی ایران نمی تواند در جهان مقتدر باشد، افزود: ما باید پایه های قدرت را در کشور مستحکم کنیم و این مهم با تقویت اقتصادی و افزایش تولید داخلی میسر است.

IMG_5897

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.